En helg i Växjö

I fredags efter jobb tog jag och Patrik tåget till Växjö för att träffa Martina, Martin & Emma. Martina är min kompis som jag träffade i Norge, som bor och pluggar i Växjö. Emma är tjejen som stod ut med mig under fem veckor i Kina, hihi. Och Martin är hennes pojkvän som numera bor och pluggar i Växjö. Hehe, så nu var det uträtt... för er som undrade vem de var.

Eftersom vi kom ganska sent på fredagen så blev det bara en middag, Let´s Dance final och lite skitsnack innan det var dags att lägga sig.


Lördag förmiddag spenderade Emma, Martina, Patrik och jag i stan. Efter någon timme mötte Martin upp oss i stan för en lunch. Sen åkte vi till Willys för att inhandla saker till kvällens planerade middag. Efter det gick vi hem till Martin och drack en kopp te och åt delicatobollar.

      
Lunch på stan.               På väg hem med alla
                                          kassar och mat.


Middagen lagade vi hemma hos Martina och den bestod av fläskfilé i någon god röra med klyftpotatis och bearnaissås. Till efterrätt blev det kladdkaka och glass. Supergott!

image49
Martin, Emma, Patrik och Martina.

     



Efter middagen gick vi hem till en av Martinas kompisar, Frida och sjöng Sing Star, jättekul! Jag vill med ha sånt!!

    

Sen blev jag förälskad i Fridas rosa fondvägg!


Efter ett par låtar och några cider senare så gick jag, Patrik, Martina och hennes kompisar till Sivans (Kåren i Växjö). Det var kul att vara ute, men måste erkänna att jag och Patrik kände oss lite missplacerade, haha. Det märks att man inte är student längre... även om det inte har gått så lång tid sen jag började jobba. Efter två timmar blev vi trötta och gick hem till Martinas lägenhet, haha. Sen kom Martina inramlande en timme senare eller ngt. Vi kom dock ihåg allihopa att vrida fram klockan en timme. 


På söndagen gick jag och Patrik till Blomsterlandet för att shoppa lite blommor, hihi. Efter det åkte vi in till stan och åt lunch. Sen blev det tåget hem till Kristianstad igen.



Tack för en trevlig helg allihopa!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Ditte

Vad roligt att läsa om hur du har det. Jag kan känna att jag saknar den tid då du och Emma var studenter och var på SSB. Det känns fortfarande lite ensamt utan er. Men, klassen har utökats och nu är det 14 st intresserade elever som finns, varav en som inte talar svenska.... Men, jag gillar utmaningar!

2008-04-08 @ 16:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0