Jul i Borås, 19-21/12 - 08

Först och främst vill jag säga att jag är trött på Skånetrafiken´s och SJ´s förseningar....

Patrik och jag åkte till Borås i fredags efter jobbet. Vi skulle ta tåget 14.22 från Lund. När klockan var 14.15 kommer det upp på skärmen att tåget är inställt, jaha... okej. Varför och vad händer nu kunde varit bra att få veta. Men nej, vi fick knalla bort till kontoret, dit alla andra också tog sig. Där fick vi bokat in oss på ett tåg senare, 16.04. Skönt att det löste sig så smidigt tyckte vi, så vi gick en runda på stan i Lund. När vi kommer till stationen lite innan fyra ser vi att det tåget vi ska ta är försenat och det blir mer och mer försenat. Cirka 25 minuter sent kommer det till Lund. Men eftersom det är sent så har jag och Patrik insett att vi kommer att missa vårt anslutningståg i Alvesta. När vi kommer till Alvesta får vi boka in oss på ett tåg senare, så det blir till att sitta och vänta i 40 minuter i Alvesta. 3 timmar sena är vi väl framme i Borås!!!

Det blev inte så mycket gjort på fredagen mer än att äta middag och prata lite med Patriks föräldrar. Sen stupade jag och Patrik i säng.

Lördagen hjälpte jag Patriks mamma med att fixa julmat och Patrik hjälpte sin pappa i butiken. Vid 14 tiden kom Fredrik & Ulrika (Patriks bror + flickvän). Sen blev det julmiddag, julklappslek och julklappsutdelning. Efter det spelade vi spel som hade fåtts i julklapp. Det var en väldigt trevlig och mysig dag/kväll.

  
 



På söndagen gick jag och Patrik i stan. Vi var även och tittade på den berömda Pinocchio som står i en rondell i Borås.



Tack framförallt till Sune & Monica för en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0