Bröllop i Haväng 30/8 - 08

I lördags jobbade jag på ett bröllop hos en familj i Haväng (utanför Kivik). Det var jättefint och brudparet hade supertur med vädret! Eftersom vigseln var utomhus vid havet så var de väldigt beroende av hur vädret skulle bli. Allt blev jättelyckat och alla var hur nöjda som helst. Jag var däremot bara med vid vigseln, sen tog jag hand om de 10 barn som var på festen. Vi hade en egen liten barnfest i ett partytält, ett par hundra meter bort från den stora festen. Sen nattade och sov jag hos brudparets två barn. Dagen efter hjälpte jag till med brunchen för de gäster som sov över i Haväng.


Brudparet och deras barn + prästen.

   
   

Ett underbart fint Haväng!
  


När man är på bröllop är det lätt att drömma sig bort och tänka på sig själv. Jag hade aldrig varit vid Haväng innan, men efter helgen är det nästan så jag själv skulle kunna tänka mig att gifta mig här! Det var verkligen jättefint, så rofyllt och naturligt. Det var inte samma stela känsla som jag kan tänka mig att det kanske blir i en kyrka (fast vad vet jag, hehe). Aja lite funderingar fick jag iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0