Rent Hus

Nu har programmet Rent Hus börjat igen. Jag förstår inte hur folk kan samla på sig så mycket skräp och saker. Och gammal mat i kylskåp och skafferi... ser de inte det när de ska laga mat. Eller hur lagar de mat är en annan fråga. Ibland är ju spisen och vasken överfull med disk och matrester. Själv är jag en människa som tycker om att rensa och gör det titt som tätt i garderober och skåp. Jag tycker inte om att ha det stökigt omkring mig.

Efter första programmet bestämde jag mig för att nu ska jag/vi vårstäda och tvätta. Så vi är i full gång med att tvätta kuddar, täcke, överkast med mera. Det blir nog tvättid lite oftare tills allt är rent. Igår tvättade vi våra täcken och sen när vi gick och la oss sa båda, oj vad skönt och fräscht det känns!  

Vi ska iallafall inte ha besök av Rent Hus, skadedjur eller snuskiga bakterier!

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej

Jag måste också göra rent hus eller iallafall ren säng!! Katten har dragit in loppor som har bittit mig på högra foten, den som hamnar utanför täcket.Det kliar som attan!! Katten har nu fått en ampull i nacken med loppgift.

kram

Eva-Marie

2009-04-07 @ 22:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0