Fest i dagarna fyra

I torsdags styrde vi bilen mot Kalmar och Öland. Jag, mamma, Patrik, mostrar och kusiner gick en sväng i Kalmar och åt lunch där. Sen körde vi vidare mot Öland och Saxnäs camping.
Vi installerade oss i stugorna, sen åkte vi till Lökenäs för att träffa resten av släkten. Där blev det mycket snack (ett år sen alla sågs sist) och planer inför de kommande dagarna. Kusinerna gick en runda till stranden och såg solnedgången.
  


I fredags började vi med lunch i Lökenäs och vi var några som spelade krocket i trädgården. Anders och jag spelade tillsammans, tyvärr kom vi sist (tack vare min okunskap i spelet, hehe). För Patrik gick det bättre, han vann. Efter det lirade killarna lite boll och vi andra satt och njöt av solen.
 
  
 

Efter ett par timmmar i trädgården gav vi oss ner till stranden för att att börja med tävlingen och lekarna. Lagom till alla var på plats och lekarna satte igång började det ösregna. Som tur var låg det ett vindsurfingsegel som vi kunde använda som paraply.
 
   
Vi spelade kubb, boule och ringspel, efter det åkte vi hem och bytte om. Sen fortsatte tävlingarna i trädgården i Lökenäs. Det var ordlekar och "upp till bevis lek".
Vi åt även god buffé.
   
  
Kvällens aktiviteter avgjorde också vilket lag som skulle ta hem pokalen i år.
Jag, Oskar och Kenneth försvarade förra årets titel som vinnare!
Lisa som också är med i vårt lag kunde inte vara med i år, men vi lovade att göra vårt bästa och det gjorde vi med =)
 

I lördags var det rundtur för de som inte spelar golfturnering. Vi åkte till Ölands södra udde och såg bland annat Långe Jan.
   
   
 
  

I söndags lämnde vi våra stugor och åkte en sista gång till Lökenäs för att säga hejdå till alla och fira Karins födelsedag (3/8). Det delades även ut en pokal till vinnaren i golfturneringen. Vilken detta år vanns av moster Lena.

   
   

På vägen hem svängde mamma, jag och Patrik inom Kalmar för att äta lunch och se på Kalmar slott.
 


Tack alla för en trevlig helg! 

(Ja, jag vet att det blev en lååång blogg. Men så blir det när det händer mycket skoj på en och samma gång.)


Just det... hur kunde jag glömma att berätta om kändisen jag träffade, hehe.
Mamma, jag och moster Karin mötte Henrik Schyffert på Lökenäs. Han nickade och hälsade vänligt på oss. Egentligen ville jag stoppa honom och fråga om jag kunde ta en bild på honom. Men tyckte synd om honom, att störa han i sin semester. Han gick på en liten landsväg i badbyxor och handduk.
Men jag har sett han iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0