Festivalen är i stan.

Ja, nu har jag redan jobbat en vecka och den tiden gick fort. Det var kul att återse kollegor och barn. Vi har än så länge haft det lite lugnt, men imorgon drar det igång på riktigt. Alla barn är tillbaka plus att vi får sju nya inskolningar. Det kommer att bli en hektisk vecka. Men nu har Malmöfestivalen börjat igen, så det får man tänka på under dagarna, hehe.

Jag har redan varit förbi festivalen alla tre dagarna.
I fredags träffades jag och Emelie. Vi gick omkring och tittade på folk och åt wokad älg. Efter lite smygtittande så mötte vi även Emelies blivande man utklädd till Stålmannen. Killarna hade svensexa för honom. När vi hade tröttnat på allt folk åkte vi hem till mig för att spela lite Wii och slappa.


I lördags var jag på visning i Turning Torso med mamma, Inger och Sara. Det var kul att vara uppe i tornet, men jag trodde man skulle få se mer av huset än bara konferenslokaler och så. Jag hade velat se en lägenhet.
  
Lite synd att det var tråkigt väder, annars hade man sett längre.
 

På eftermiddagen tog jag mig in till festivalen för att möta Martina och Daniella. Vi såg Rix FM festivalen. Alltid roligt att se och lyssna på lite kändisar. Patrik var för bakis för att följa med, hehe. Det är hårt att hålla i en svensexa. Jag tog mig hem efter Rix var slut och la mig i andra soffan och så såg vi Sunes sommar, hehe.

Roger, Titti & Gert
  
Årets Rix kändisar var Alcazar, Mika, Sarah Dawn Finer, Hassle, Yohanna, Janet, Kim & Ramsells.

I dag, söndag har Patrik och jag varit på äventyr. Vi har bland annat varit en runda hos Ingemar och Tessan. Sen har vi varit och gjort något som jag väntar lite med att berätta om, hehe. (Nej vi har inte gift oss!) Efter det åkte vi hem och tog en sväng inom festivalen. Där var Nickelodeon dagen i full gång, så vi stannade och lyssnade.
Det var bland annat EMD, Amy Diamond, Alice Svensson och Molly Sandén som sjöng.

Jag hade inte kameran med, så Patriks mobil fick duga. Det ska föreställa EMD,hehe.

Kvällen avslutades med en gångtur med Marie och städning i lägenheten efter det. Så nu är jag ganska trött. Ska hoppa in i duschen och sen gå och lägga míg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0