Oslo 13-15/2 -09

Fredagen den 13 flög vi till Oslo. Vi landade till 10 minusgrader, klarblå himmel och sol... härligt! Denna dag gick vi omkring på Karl Johan och i shoppingcenter. Vi var nere vid Akkers Brygge och tittade lite. Vi avslutade kvällen på en kinarestaurang.

  
 
Ja det går isbjörnar på gatorna, haha!

Utsikten från vårt hotell.
 


Lördagen gav vi oss iväg tidigt upp till Frogneseter för att hyra kälke och åka i Korketrekkeren.
   
 
 
Det är såå kul att åka i denna backe, men även livsfarligt ibland. Det tar ca 10 minuter att åka ner hela backen och man kommer upp i en riktigt hög hastighet. Det räcker inte att man har koll på sin egen kälke, utan man måste även vara beredd på att andra kan åka in rätt framför en. Det var så jag lyckades få ett megastort blåmärke på mitt knä... för att någon bara åkte in rätt framför mig och jag inte hann svänga undan. När man sen har kommit till slutet av backen får man ta en trikk (typ en spårvagn) upp till toppen igen.

Vi var ganska trötta efter en heldag ute i snön, så vi åkte hem och la oss på hotellrummet och såg på Melodifestivalen. Gammelvarning eller?! Haha...


Söndagen gjorde vi inte mycket. Jag mådde inte så bra, kände mig febrig och superförkyld. Så vi stannade på hotellrummet och såg på Beckfilmer. Vi var bara ute en sväng och åt lunch på Hard Rock Cafe. Vi lämande hotellrummet vid 17 och begav oss mot Gardemoen.


Tack Patrik, för en mysig och rolig helg!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Tack själv för att du visade mig Oslo för en riktigt underbar helg älskling.



PUSS

2009-02-20 @ 13:03:55
Postat av: Eva-Marie

Hej

Det är roligt med vinter när det är snö. Till sist fick vi ju också snö i Malmö. Idag har vi varit och åkt pulka och miniskidor i Törringelund. Den lilla backen tog bara några sekunder att komma nerifrån. Vi ses på måndag,(nu tar vi dom).

Eva-Marie

2009-02-21 @ 16:43:43
Postat av: Ditte

Grattis, grattis i efterskott!

Vilken härlig present du fick av Patrik. Ni såg ut att ha det bra i Oslo. Visst är det en härlig stad! Men ack sååå dyr!

Kramar från Ditte

2009-02-26 @ 00:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0