På banan igen

Jag kände mig frisk igen förra helgen och var tillbaka på jobb igen i måndags. Det kändes bra att komma tillbaka efter en vecka hemma i sängen. Dock är det nog vätska kvar i näsan... blir sådär täppt ibland fortfarande.

Det har hänt lite saker på jobb. Vi har haft APT möte, där vi möblerade och planerade hur vi vill ha våra möbler och vad vi vill att de olika rummen ska användas till. Vi delade in de stora rummen i mindre rum med hjälp av möbler och annat. Det blev väldigt bra, nu ska vi bara fylla de olika rummen med rätt saker och material.

I torsdags och fredags var vi på Reggio-Emilia föreläsningar på Malmö Högskola, som Reggio-Emilia insitutet höll i. De hade även ordnat med studiebesök på olika förskolor i Malmö. Det var intressant att komma och titta på hur de Reggio-Emilia förskolorna arbetar, eftersom vi kallar oss en Reggio-Emilia inspirerad förskola. Nu är vi alla taggade och sugna på att fixa till ännu mer på vår förskola. Vi ska samla material och "skräp" för att barnen ska kunna bygga och konstruera mycket själv. Nu är jag på jakt efter en massa material, så är det någon som vet med sig att de har "skräp" hemma eller på jobb som de vill bli av med får ni gärna höra av er.

Imorgon ska jag hem och rota i farmor och farfars källare och förråd =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0