1 månad kvar...

Idag är det en månad kvar tills jag slutar jobba (12/5). Jag har lite ledigt runt Kristi Himmelsfärd, sen börjar min mammaledighet den 17/5. Så det blir att jag är hemma ca 2½ vecka innan beräknad förlossning. Det är med blandade känslor jag närmar mig den dagen. Det ska bli skönt att få vara hemma och ta det lugnt. Jag är jättetrött om dagarna och det börjar bli tufft på jobb. Men samtidigt kommer jag att sakna allt! Jag kommer iallafall tänka på det mer innan lillen har kommit ut.

Idag har vi varit på första tillfället med föräldrarträff. Det var intressant att träffa andra par som är i samma situation och höra vad de har för tankar och funderingar. Barnmorskan pratade om lite allt möjligt, men mest om hur förlossningen går till, rent tekniskt för mamman och barnet. Nästa vecka ska vi dit igen.


Kommentarer
Postat av: Strövarledaren

Det verkar som om du och Patrik börjar bli nervösa. Var inte det. Homo Sapies har fött barn i tusentals år och nu kommer du att vara på ett ställe med all tänkbar kunskap. Vi börjar också räkna ner. Jag kom på mig när jag tittade på en almanacka att jag letade efter "lillkillens" popout-dag.



Ha det bra.



Strövarledaren

2010-04-14 @ 20:42:32
URL: http://huvudveck.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0