Långvarig förkylning

Förra tisdagen vaknade jag efter två nätter med dålig sömn och kände mig helt ur form. Jag kände mig febrig, förkyld och allmänt hängig. Jag stannade hemma och sov i två hela dagar. På ons eftermiddag kände jag mig bättre och bestämde mig därför för att gå och jobba på torsdagen. Det var inga problem att jobba och jag var nöjd över att det inte blev mer av förkylningen. Dock var alla barn hostiga och förkylda på jobb.

Vilket resulterade i att jag under måndagen kände att förkylningen var på gång att bli värre. Jag gav det ett försök i tisdags och gick till jobb, men mådde inte alls bra. Jag gick hem efter lunch och sov i tre timmar! Nu har jag varit hemma i tre dagar med en brakförkylning, hosta och halsont. Inget roligt alls! Jag har bara legat i sängen, sovit, tittat på film, surfat lite, läst böcker och tidningar.

Patrik har varit och hyrt filmer till mig; The ugly truth (en mysig romantisk komedi), Flickan (en udda svensk film) och Allt för min syster (ett tårdrypande drama). De såg jag snabbt...

I onsdags hände något som gjorde mig lite rädd. Jag fick en sammandragning som gjorde ont och höll i sig i 10 minuter. Sen i natt har jag haft jätteont i ryggslutet. Så idag ringde jag barnmorskan. Hon sa att det lät inte som det skulle vara något. Utan var säker på att det hade med min förkylning att göra. Hosta är tydligen ganska påfrestande på livmodern. Men klart man bli rädd och undrar när det händer för första gången!

Idag har jag kännt mig lite piggare i kroppen, men förkylningen vill inte ge med sig. Så det blir till att inta sängläge hela helgen med. Hoppas verkligen att jag är frisk till måndag!


Kommentarer
Postat av: KinaTessan

Krya på dig vännen och ta hand om dig. Stor kram från ett fyrverifyllt Peking

2010-02-20 @ 08:14:28
Postat av: Ditte

Gott Nytt Tigerår! Hoppas du snart ska må bättre!

Vila dig och jobba inte för tidigt.

Kramar från en glad och lycklig mormor.

2010-02-21 @ 14:58:26
URL: http://akker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0