Sjukskriven

Igår var jag på vårdcentralen för att kolla min förkylning, hosta och ryggvärk.
Tydligen har jag övre luftvägsinflammation. Det är därför "vanlig" hostmedecin inte har hjälpt.
Så nu fick jag en extra stark med morfin.

Läkaren kunde inte avgöra om ryggvärken beror på förkylningen eller på graviditeten. Förmodligen både och. Men om inte ryggvärken försvinner när förkylningen är borta, så får jag ringa min barnmorska.

Eftersom jag jobbar på en förskola, så får jag inte komma tillbaka förrän jag är helt frisk.
Så läkaren sjukskrev mig resten av veckan.

Så jag och sängen fortsätter att vara goda vänner. Även om jag är piggare nu för att förkylningen har gett med sig lite. Nu är det bara hostan som ska ge med sig.


Jag har läst ut två böcker redan...
Jag läser Camilla Läckbergs kriminalromaner. De är jättebra och spännande!
Idag ska jag börja läsa den sjätte boken i serien; Sjöjungfrun.


Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej på dig

Krya på dig. Det låter bra att du håller dig hemma och är rädd om dig.

kram, Eva-Marie

2010-02-23 @ 13:39:26
Postat av: Ditte

Hoppas du snart ska bli bättre. Vila så mycket du kan!

Kramar

2010-02-23 @ 16:23:15
URL: http://akker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0