Inte helt nöjd...

De första 14 dagarna var Ludvig hur lugn och go som helst. Han åt, sov, bajsade och bara var nöjd. Nu måndag och tisdag har har inte varit helt nöjd. Antingen så har han ätit eller varit ledsen :( Vi har inte vetat vad vi ska göra för att få den lille killen glad igen. Man blir ju själv ledsen när man har försökt allt och ändå är han ledsen. Jag började bli orolig att han inte fick tillräckligt med mat, eftersom han fortfarande var missnöjd efter nästan en hel dag vid bröstet.
Igår var jag på BVC. Det visade sig att han bara hade gått upp 54 gr (3434 gr) på 6 dagar. Det blev inte riktigt godkänt. Efter det jag hade berättat också. Så nu får jag ge Ludvig lite ersättningsmjölk efter att jag har ammat. En liten efterrätt som de sa på BVC. Hoppas han mår bättre idag, än så länge verkar han nöjd iallafall. Nu ligger han i vagnen och sover.
Ska till BVC och väga honom imorgon igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmmm, lilla gubben då, det blir nog bättre när han får lite tillägg ska du se. I och med att du blir orolig så sätter det sig direkt på mjölken också, det är helt naturligt.

Massa kramar från farmor

2010-06-23 @ 11:47:58
Postat av: Helena

Kan mycket väl vara maten. Linnea var över en månad när hon hade gått upp till sin födelsevikt! Då reagerade vi inte så mycket men när hon var 3,5 månad fick jag spader för då åt hon en gång i timmen och däremellan skrek hon. Började med ersättning och sprang upp i vikt direkt (hamnade på normalkurvan då). Simon betedde sig likadant när han var en månad så då började vi med ersättning och fick en mycket nöjdare bebis (då slutade jag amma helt). Med Linnea körde jag varannan måltid.

2010-06-23 @ 13:25:02
URL: http://familjenstahle.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej vännen!



Ja jag kan tänka mig att det känns konstigt att vara ensam med den lille när du är van att ha mannen med dig.. Men det klarar du galant! Vad synd att han inte mår så bra, men det e tur att man kan få lite extra hjälp så han kan bli glad igen! Jag, Tissan och Tessan vill ju komma och hälsa på er:0) Hade tänkt oss efter midsommar, men vi kan höras närmare om det.. Ha en fortsatt bra dag, Kram Emelie

2010-06-23 @ 17:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0