Vår lille prins!

Ludvig Erik Frieberg
föddes den 6/6 2010 kl 8.20.
Han vägde 3300 gr och var 52 cm lång.

 

För er som vill läsa om hela förlossningen...
Allt gick väldigt fort.
Jag började få värkar 01.30. Två timmar senare väckte jag Patrik och vi ringde till förlossning eftersom jag tyckte att det var ganska tätt mellan värkarna. Eftersom vattnet inte hade gått och jag var förstagångsföderska, så tyckte personen i luren att jag skulle vänta ett tag till hemma, för två timmar var inte mycket. Vid kl 6 hade jag så ont att jag sa till Patrik att nu måste vi in så jag kan få smärtlindring. Vi ringde och de sa att vi var välkomna, men hon tyckte att jag först skulle ta en varm dusch. Det blev ingen varm dusch eftersom jag började att blöda lite. Vi gick ner till taxistationen direkt och åkte in till förlossningen. Vi blev registrerade 6.40 och då var jag öppen 6-7 cm (tur jag inte tog en dusch)! Jag fick snabbt lustgas och de tre sista cm gick på 30 minuter. Vår lille kille ville fort ut. Men mina värkar avtog och lillens hjärtljud gick ner. Så det kom in extra personal och de fick sätta sugklocka på lillen och en barnmorska fick trycka på min mage. Någon krystning senare så var han ute.
Tyvärr blev det lite komplikationer för min del, vilket innebar att jag fick åka på operation och sys.

Nu är vi hemma och allt känns underbart!
Även om jag har ont och har svårt för att göra vissa saker så är jag superlycklig. Jag är extra glad över att Patrik är hemma och kan hjälpa mig.

Tack för alla grattis och lyckohälsningar!


Förresten de som får guldstjärnan i bloggen är de stolta föräldrarna, hehe :)
Det är vi väl värda!


Kommentarer
Postat av: Ditte

Vad roligt för er!

Många grattis till er lille Ludwig. Han var ju en rejäl krabat!

Skönt att altt gått bra1

Lycka till från "mormor" och nyblivna pensionären.

2010-06-12 @ 16:38:48
URL: http://akker.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja de är ni tusen gånger om,( han kom ju dessutom på vår 40-åriga förlovningsdag)



Farmor o Farfar

2010-06-12 @ 17:07:18
Postat av: Gerd

Grattis till pågen

önskar Gerd (Tessans mamma)

2010-06-12 @ 21:07:42
Postat av: Katja

Grattis till er fina son!

2010-06-12 @ 22:17:14
URL: http://www.lillagrodden.wordpress.com
Postat av: Caroline

Ååh, vilken liten söting!!! Vilken tur han har som kommer vara ledig de flesta dagarna som han fyller år :-D

2010-06-13 @ 09:27:55
URL: http://chokladnougat.blogg.se/
Postat av: Eva-Marie

Grattis till er lilla Ludvig.

Han är jätte söt.

kram på er

2010-06-13 @ 09:47:13
Postat av: Sofie

Grattis Anna!!!

2010-06-13 @ 21:14:43
URL: http://offie85.blogg.se/
Postat av: Tessan

Så fin och söt han är!! Viloken prins ni fått. Men lite otäckt att höra om att du fick opereras. Tänkte att Jag, Tissan och hultan skulle komma och hälsa på någon gång efter midsommar om det går bra för dig då?? Kram på er alla tre och än en gång ett STORT grattis till er fina Ludvig

2010-06-13 @ 21:22:03
URL: http://tessanprinsessa.blogg.se/
Postat av: Therese

Stort grattis till er alla tre! Trist med komplikationer men hoppas ni mår bra nu! Stora kramar från mig och Ingemar!

2010-06-14 @ 07:31:53
Postat av: Inger Moser (Evas kompis)

Grattis till er båda och lycka till i livet önskar vi Ludvig. Tänk hela Sverige kommer att flagga för honom varje födelsedag.



Kram Inger

2010-06-14 @ 10:14:52
Postat av: Emma

ÅH! Vilken sötnos! :) Det har ni gjort bra! Ta hand om er så hörs vi i sommar. Bamsekramar från mig och Martin

2010-06-14 @ 13:13:13
Postat av: Therése

Kul att få se lite bilder på honom. En liten sötnos!

2010-06-15 @ 19:09:52
Postat av: Anna

Tack så mycket för alla gratulationer :) Kram på er

2010-06-16 @ 12:55:58
URL: http://annaslivochfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0