Prenatal

På prenatal har jag spenderat min eftermiddag. Två nätter nu har det kommit något, väldigt lite (välj själv om du vill fortsätta läsa, haha) i trosan som har kännts som vatten. Och nej jag har inte kissat på mig! Jag fick mina funderingar på om fostervatten kan läcka. Idag googlade jag på det och kom in på sidor där andra blivande mammor hade upplevt samma sak. Det stod även att man kan läcka lite och att man då ska höra av sig till förlossningen. Jag blev ju genast lite orolig och ringde till förlossningen. De skickade mig vidare till prenatal eftersom jag inte har regelbundna värkar. Hon jag pratade med sa att det kan vara fostervatten, men även en större mängd flytningar. Hon tyckte ändå att jag skulle komma in dit och få det undersökt. Så kl 15 befann jag mig på prenatal. I en timme fick jag ligga med en CTG apparat och lyssna på lillens hjärtljud, registrera hans rörelser och se om jag har sammandragningar. Först rörde sig lillen inte så mycket, så sköterskan rörde runt honom i magen och lite senare satte han fart. Hon sa, ja bebisar kan ju också sova ibland... Men det kändes ju bra att han kom igång med rörelserna sen iallafall. Jag hade sammandragningar rätt ofta under denna timmen, men inga som var regelbundna. Sköterskan sa, håller det i sig såhär och de blir starkare så är det nog nära.

Efter CTG kollen så fick jag göra en gyn undersökning. Det visade inga tecken på vattenavgång. Så jag kan vara lugn nu. Ända tills vattnet går på riktigt, haha.

Idag har förresten Erik namnsdag. Det kommer lillen att heta i andranamn! Det har vi bestämt iallafall.


Kommentarer
Postat av: Tessan

nu är det spännande... Fortsätt blogga, jag läser!! Bra du kollar upp allt så du inte behöver stressa upp dig i onödan :) Puss & Kram

2010-05-18 @ 21:25:39
URL: http://tessanprinsessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0