Öppet hus i kyrkan

I tisdags var jag, Ludvig, en mamma från BVC gruppen och hennes son på öppet hus i St Andreas kyrkan. Det var mysigt. De hade ett litet bord där man kunde köpa fika och lekhörnor till de små barnen. När vi kom var det bara vi och några andra mammor, men när vi gick var hela korridoren proppfull med vagnar. Säkert 50 st... ett populärt tisdagsnöje!
Kl 14.30 var det sångstund inne i kyrkan. Det var nog det bästa med dagen. Ludvig är väl lite för liten för att få något ut av det hela, men om några månader så är han nog intresserad :) Det var iallafall ett trevligt ställe och det är gratis att gå dit!
Så det blir nog fler besök i kyrkan.


Kommentarer
Postat av: Strövarledaren

Hej Anna



Jag utgår från att du vet vad kyrkan har för syfte med träffarna. Tyvärr så missar många att frälsning och aktiva kyrkliga medborgare är målet.



Du skriver att det är gratis. Du har redan betalt via din skatt till Svenska Kyrkan.



Tänkte att du kunde veta det men så är jag ju medlem i Humanisterna.



Ha det bra och hälsa grabbarna

2010-10-16 @ 18:20:48
URL: http://huvudveck.wordpress.com
Postat av: Anna

Jo jag är medveten om det...

Ja det är ju sant att jag betalar för det på ett sätt. Men det finns ju aktiviteter i kyrkan som kostar utöver skatten.

2010-10-18 @ 12:40:59
URL: http://annaslivochfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0