Veckan som gått

I måndags jobbade jag som vanligt. Fick vara på min förskola, alltid lika roligt och tryggt!

I tisdags åkte jag och Ludvig på en liten utflykt. Vi tog tåget till pappa Patriks jobb i Höör. Det är andra gången Ludvig åker tåg, men första gången som vi vara nere i Citytunneln. Första gången Ludvig åkte tåg var han bara 2 månader och sov hela resan. Nu var det lite mer spännande och Ludvig tittade på allt! Men efter att tåget hade gungat härligt i 20 minuter så somnade han. På Patriks jobb var det många som tittade och sa hej till honom.
Mycket intryck denna dag. Så den lille fisen sov heeela vägen hem!
 
I onsdags var det trist väder. Men eftersom man måste aktivera Ludvig ganska mycket nu.
Så gick vi ut på en liten promenad iallafall. Då sitter han lugnt och njuter.

I torsdags var det soligt väder och naturligtvis hade jag bokat en tvätttid, så vi höll oss mest hemma och fixade.

Idag har det varit helt underbart vårväder och vi har varit ute nästan hela dagen. Vid 10 tiden träffade vi Maria och Martin. Vi hade bestämt oss för att kolla in den Öppna förskolan som ligger här i närheten. Det var ett trevligt ställe, så dit kommer vi gå fler gånger. Efter det gick vi hem till vår gård, där vi drack lite te medans barnen sov. Sen blev det mellis utomhus och bus på gräsmattan. Det var mycket nytt för killarna.

Inspekterar sakerna på den Öppna förskolan.
 
Upptäcker naturen :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Härliga foton! :)

2011-04-15 @ 20:54:06
URL: http://mian-maria.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0