Släktträff 29-30/7

Nu har jag äntligen tid att blogga om årets släktträff.
Fredagen var tänkt som en utflyktsdag, men regnet satte stopp för det.
Så vi stannade hemma i stugan och spelade spel.
Sen mot kvällen fick vi klä på oss regnkläder och gummistövlar och gå ner till Fam Åkerblom. Där samlades släkten och åt tacos och sen blev det pokerturnering. Det gick två vidare från varje bord till finalen som spelades under lördagen. Pokerturneringen vann helt otippat min mamma! Det ska då även talas om att Patrik lärde mamma och mig spela poker på torsdagen. Så bra jobbat mamma!


På lördags morgonen regnade det fortfarande. Men framåt lunch blev det lite bättre väder, så vi vandrade ner mot stranden för att leka lekar. Som alltid spelade vi kubb och boule.
  
 
Momor och Ludvig underhöll varandra.

Sen hjälpte Ludvig till att plocka undan kubbspelet.


Efter lekarna åkte alla hem till sig och senare på kvällen samlades vi igen.
Nu var det lite mer lekar och frågetävlingar som gällde.
  

Tävling, känn skillnaden på lättöl, mellanöl och starköl. En från varje lag...


Busfrö...

Ludvig satte på musik, så de kunde dansa, hehe!

Hanna och Julia var jätteduktiga som tog hand om Ludvig :)

Senare på kvällen var det prisutdelning.
Anders Åkerblom vann golftävlingen.

Lag 3 (Anders Åkerman, Karin, Kattis, Charlotte, Adam) vann släktkampen.

Mitt lag kom 2:a, så nära!! Vi har vunnit två ggr tidigare (av nu fyra).
Nästa år får vi försöka igen och vara lite bättre ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt att Patrik tillför något riktigt nyttigt till släkten.......hahahahah

Monica

2011-08-11 @ 10:05:17
Postat av: Strövarledaren

Träning lönar sig, vad jag förstår. Grattis till andraplatsen.

2011-08-14 @ 11:16:49
URL: http://huvudveck.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0