Tillbaka till verkligheten!

Måndagen den 1 augusti började jag jobba igen!
Var ganska trött förra veckan, men nu har jag kommit in i det igen.
Nu vill jag bara få ordning på avdelningen och att verksamheten ska börja igen.

Det är ganska jobbigt att gå hemifrån och se min lilla sötis ligga och sova och veta att vi inte ses förrän på eftermiddagen/kvällen. Under dagen har man så mycket annat att tänka på. Men när dagen är slut vill jag bara hem och pussa på honom!

Hela augusti jobbar jag 100 %, men när Patrik börjar jobba så ska jag gå ner till 75 %. J
ag vill inte jobba heltid och förlora Ludvigtid.
Jag vill hinna vara hemma och mysa med min lille älskling.

Vår lille kille är nu så stor att det är dags att börja på förskolan. Den 22/8 är det inskolning på Ärtgårdens förskola. Det är Patrik som sköter den biten. Men jag ska försöka komma ifrån jobb 1 timme, så jag ser hur de har det. Det är ju jag som ska både lämna och hämta sen.

Det känns konstigt att Ludvig varken ska vara hemma med mig eller Patrik sen!! Det går säkert bra. Men nu börjar man bli den där föräldern man träffar i hallen på morgonen, hehe. Nej, inte riktigt, men det kommer att kännas!

Nu är det strax dags att hoppa i sängen, öppnar 06.15 imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0