Inskolning

Imorgon är semestern slut för Ludvig.
Han har varit ledig sen vecka 28, men imorgon blir det förskola igen. Dock på en ny!
Han har gått på en annan förskola i 1 år och nu har vi fått plats på den förskolan vi önskade från första början. Den förskolan som ligger här precis vid oss. Det ska bli skönt att ha nära till att hämta och lämna honom. Inte för att vi hade jättelångt till den förra, men ändå ;) Nu kan mamma hjälpa till att hämta om det skulle behövas!
 
Imorgon kl 9.30 ska vi vara på plats på Ludvigs nya avdelning Smultronet. Han vet om att han ska börja på förskolan här nere och han vet att han ska börja på just Smultronet också. Det känns lite konstigt att han ska börja på en ny förskola, eftersom vi trivdes på förra. Men det var det här vi ville från början, så det kommer nog bli bra det med.
 
Jag är inte så nervös inför inskolningen egentligen, men man är alltid lite spänd inför nya saker. Jag vill tro och hoppas att det kommer gå bra för Ludvig. När vi var där och hälsade på en gång verkade han tycka det var spännande. Sen vet han också att hans kompis Emmy går på denna förskolan, men tyvärr inte på samma avdelning. Men jag har lovat Ludvig att vi ska leta upp Emmy och säga hej till henne.
Jag är däremot lite nervös över hur jag ska orka med inskolningen. Jag hoppas att det inte är lika varmt imorgon, för mina fötter är sååå svullna idag.
 
Tredagars inskolning är det som väntar oss, men vi får se hur "fort" Ludvig anpassar sig till den nya miljön. Skönt är det iallafall att han kan berätta vad han tycker och känner.
 
Dagens härliga bild på Ludvig :)

Kommentarer
Postat av: Tessiluring

Lycka till i morgon. Det kommer gå toppenbra =) kram

2012-08-19 @ 21:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0