Tar saken i egna händer...

Ja det verkar som vår son tar vissa saker i egna händer. Nu är det tydligen dags att lära sig att kissa på pottan.
Vi har haft en potta stående ganska länge inne på toaletten. Och han fick 2 böcker om potträning i födelsedagspresent. Vi har frågat Ludvig lite då och då om han vill sitta och kissa på pottan, men hela tiden fått svaret nej!
Och då har vi inte tvingat honom heller, utan bara sagt nej då provar vi en annan dag.
I lördags gick vi och la Ludvig vid 19.45 och kanske 5 minuter senare så kom han upp och sa; jag är kissig. Ja okej? sa vi. Kissa på pottan sa han då. Då gick vi in på toaletten och tog fram pottan. Där satt han sen i ca 25-30 minuter och tryckte. Tillslut kom det lite kiss och då blev han jätteglad :) Vad roligt att pottan fick kiss tyckte vi!
Sen kunde Ludvig gå och lägga sig.
Sen i lördags har vi frågat honom innan varje blöjbyte om han ska kissa på pottan och det ska han! Varje gång han sitter så kommer det lite kiss. Nu vet han hur han ska göra ;)
Ikväll kom han och sa bajsa på pottan, bra tänkte jag! Men då hade han redan bajsat i blöjan. 
Jätteroligt att han vill själv, nu är han redo för att börja. Dock är det tidigt och för mycket kiss i blöjan för att börja ta på honom kalsonger. Men fortsätter det såhär, så vet jag vad jag har att göra med honom hemma i höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0