Väntar och längtar!

Ja nu idag har jag gått in i vecka 40 och på onsdag är det den planerade dagen... Men det kan ju bli en väntan på minst 2 veckor till. Men oj vad jag längtar efter bebis nu! Har suttit och kollat igenom bebisbilder på Ludvig, man blir ju inte mindre längtansfull då!
 
Bild på magen igår fulla 39 veckor.
 
Gissningslistan...
Caroline tror den 2/9 vid 02
Catja tror den 2/9
Patrik tror den 3/9 (bara för att det är hans första dag på nya jobbet)
Monica tror den 5/9 (farfars födelsedag)
Jag tror den 6/9 (bara för att mamma ska ligga i dropp då och inte kan ha Ludde med sig. Dock har mamma ändrat tiden och ligger i dropp idag istället, skönt!)
Maria tror den 6/9
Emma tror den 8/9 kl 11.02
Violetta tror den 8/9 (Kevins födelsedag)
Micke tror den 10/9
Mamma tror natten från den 11/9 till den 12/9
 
Jag lägger in om en gissning till eller snarare en önskan. Mitt förslag till bebis är 120909. Det hade varit roligt eftersom Ludvig är född 100606 :)
 
Men det är bra om hon ligger kvar, inte för vi vill. Men igår fick vi besked på att Patriks utslag på nacken är BÄLTROS!! Ja och det var ju inte otur alls, helt fel timing! Jag verkar inte kunna bli smittad av bältros (smittar ej bältros till bältros) eftersom jag har haft vattkoppor så kan inte bebis födas med vattkoppor. Men Ludvig har ju inte haft vattkoppor. Hur roligt hade det varit om han fick det nu!? Precis innan bebis kommer eller till och med när hon har kommit, eftersom det är en inkubationstid på 10-26 dagar och Patrik upptäckte utslagen i fredags! Min kära vän Emma ställde frågan, får Patrik vara med på förlossningen?! Så långt hade vi inte ens tänk. Så vi ringde sjukvårdsupplysningen igår. Det ska inte vara någon fara, eftersom bältros bara smittas via direktkontakt. Och skulle Patrik ha kvar blåsor när det är dags att åka in, så får han sätta på ett plåster. Men ska ringa min barnmorska nu i eftermiddag för att dubbelkolla. Man vet ju hur olika svar man kan få inom sjukvården.
Vi hoppas att Ludde klarar sig, för allas bästa! Men vi kommer ju kolla honom på prickar varje dag nu.

Kommentarer
Postat av: Emma

Inte meningen att skrämma upp er! Hoppas ni får samma svar av bm. Kram

2012-08-30 @ 13:20:11
Postat av: Anna

Det är ingen fara. Det var bra du frågade, för vi måste ju veta! Kram

2012-08-30 @ 20:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0