Projekt bebisrum!

För någon vecka sen startade vi "renoveringen" av bebisens rum. Det första som stod på listan var att lägga nytt golv. Varken jag eller Patrik har gjort det tidigare, så det var lite nervöst. Men efter en massa frågor och googlande så beslutade vi oss för att ge oss på det. Så svårt kunde det ju inte vara?! Nej det var inte svårt när man hade fått in tekniken och klurat ut matematiskt hur brädorna skulle ligga och klicka i varandra. Dock var det var lite svårt med sista raden, pilligt att få i den när man inte hade så mycket plats för händerna att klicka i brädorna. Det tog lite tid att lägga golvet eftersom Ludvig gärna ville vara med. Det funkade inte att han var med, så vi fick passa på den lilla stund på kvällen när han lagt sig och vi fortfarande fick låta i lägenheten.
Sen fick vi hjälp av Lisa & Ivan en kväll som var ute och lekte med Ludvig en stund.
 
Lister och annat gammalt dras bort.
Dags att börja lägga nytt golv.
Det nya golvet och nya lister på plats. Nöjda?! Ja! Med tanke på att det var första gången plus att jag är gravid och inte så smidig längre. Listerna hade vi dock lite svårt med, så det blev inte det snyggaste. Men det duger för oss just nu.
 
Vi har småpillat och fixat en massa i helgen. Lite hål som skulle spacklas och kanter som skulle målas.
Men nu är allt klart och idag har vi ställt alla möbler på plats.
 
 
Vad tycker ni?
Jag tycker det blev jättefint och mysigt :)
Nu fattas bara bebisen!
 
Igår var vi på kontroll på MVC. Hon mätte och kände, sen fick vi höra räkans hjärtslag. Allt såg/hördes bra med både bebisen och mig. Dock är mitt järnvärde fortfarande lågt, trots allt jordgubbsätande. Men då är det inte så konstigt att jag är så trött om eftermiddagarna.
 
Dagens mage...
Vecka 31+5
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0