Sommar och semester

Ja nu har hela familjen semester tillsammans.
Så vad hittar vi på?
 
Jag har varit nere hos frisören här på torget och klippt mig.
Ja det kanske inte syns så tydligt, men ca 15 cm försvann.
Jag gick på semester förra fredagen (20/7) och då tog jag tåget till Limmared där mina killar hämtade mig. Patrik och Ludvig åkte till Dalstorp redan på onsdagen för att få lite extra tid med farmor och farfar.
Ludvig tyckte det var hur mysigt som helst att bara kunna gå ut i trädgården, vattna blommor eller äta av farmors vinbär.
  
Natti mamma!
Ludvig har hjälpt farfar och pappa med mycket trädgårdsarbete.
  
 
När vädret tillät så badade Ludvig i sin pool.
 
Kvällspromenad i Dalstorp.
 
  
En tur till skogen för att plocka blåbär. Ludvig var överlycklig att han fick plocka och äta så mycket blåbär han kunde.
   
  
Dagens skörd, som sen farmor och farfar gjorde blåbärssylt på.
När vi kom hem bakade jag scones, så vi kunde äta den goda sylten :)
 
Vi var även i Gränna och köpte polkagrisar :)
Polkapojkarna gör nya polkagrisar.
 
 
På tur i Gränna.
 
Lunch och utsikt över Visingsö.
 
På måndagen åkte vi vidare mot Varberg och familjen Karlborn. Men innan vi kom fram tog vi ett stop i den gula kiosken, GeKås! Ett måste när man ändå passerar Ullared ;) Men oj vad mycket folk det var där. Det var jobbigt att gå där och framförallt för mig som är ganska gravid! Men på kvällen kom vi äntligen fram till Emma, Martin och Didrik!
Frukost i trädgården, mys!
Tisdagen och onsdagen var det så fint väder att vi var nere vid stranden och hade det härligt. Årets första dopp blev av också!
  
 
Det är så fint att titta på när Ludvig och Didrik leker.
De har så roligt tillsammans och de leker verkligen med varandra :)
  
 
Men det är inte så konstigt att de tycker om varandra när deras mammor också tycker om varandra och funkar så bra tillsammans :)
 
I torsdags åkte vi vidare mot Falkenberg för ett litet stopp hos familjen Folmanis.
Sen på kvällen var vi hemma i Malmö igen.
 
Nu i fredags åkte lilla familjen till stranden i Klagshamn.
 
I lördags fixade vi lite ärende och i söndags var vi på barnloppisen i Folkets Park. Vi hittade jättemycket bra och fina saker. Mycket Polarn & Pyret för bra priser.
Allt detta fick vi för 350 kr!!
Vet inte om ni alla har orkat läsa hit, men det är vad vi har hittat på den senaste tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0