Emporia

Ja, idag var det då invigning av det nya köpcentret Emporia. Jag var väl inte supersugen på att åka dit invigningsdagen, då jag misstänkte att det skulle vara mycket folk och lite småkaos. Men mamma ville gärna dit och tillslut bestämde jag mig för att följa med henne. Jag, mamma och barnen. Vi kom ca 2 timmar efter öppningen och det var fortfarande lite kö för att komma in, men det flöt på smidigt. Som väntat var det mycket folk och jag tyckte det var svårt att koncentrera mig på att titta på något. Jag hade velat in på Cubus och Stadium, men det ville tydligen alla andra också, så det sket vi i. Efter att ha gått runt hela (tror vi, för det var ganska svårt att hitta och få en överblick). Så bestämde vi oss för att ta en fika. Mamma och Ludvig stod i lång kö och jag matade Maja. Sen när jag hade gett henne färdigt så orkade inte jag stå i kö för att köpa fika till mig, jag ville bara hem då. Trött på allt folk och jobbigt i örat med allt ljud. Vi började gå mot en utgång, men hann aldrig så långt innan brandalarmet gick igång?! Vi gick till närmsta nödutgång. När vi hade kommit en bra bit in i gången, så började folk gå ner för en trappa. Va fan?! var min första reaktion. Hur hade de tänkt att jag skulle komma ner med en dubbelvagn för alla dessa trappor? Som tur var hjälpte 3 snälla människor mig att bära ner vagnen för 5 eller 6 långa trappor. Stort tack till dem!  När vi väl vara ner och kom till dörren ut, kom nästa problem. Vi kom inte ut genom dörren. Bara en av de två dubbeldörrarna var öppna och inte fick vi upp den heller. Jag försökte, folk bakom mig försökte och vakter ute försökte. Men nej! Vi fick luta vagnen och en person ute drog ena hjulet ut genom dörren. Äntligen ute. Men vart var vi? Vi fick gå runt hela bygget för att komma till bilen. Som tur var hade vi den borta vid mässan och kom ganska snabbt iväg, trots trafikkaoset.
 
Jag är väldigt tacksam för att jag hade ammat färdigt och att vi redan var på väg att gå ut. Men hade vi vetat att nödutgångarna var så besvärliga, så hade vi valt att leta upp de vanliga utgångarna! Men det är ju inte det första man tänker på. Man har ju skolats att man ska gå till närmsta nödutgång! Men om det skulle bli en nästa gång, så vet vi det!
 
Naturligtvis diskuteras detta på Facebook just nu. Det jag stör mig på är alla som skriver, ja men vad gör ni där på en invigning, vad förväntar ni er och pratar "illa" om Emporia. Jo, visst det är kanske dumt att gå dit en invigning..?! Men själva invigningen och allt folk har ju inget att göra med brandalarmet och definitivt inget att göra med hur dåliga nödutgångarna var! De är ju lika dåliga även om det inte är invigning.
 
Trots detta avslut på dagen så tänker jag besöka Emporia igen. Jag tyckte det var väldigt fint och det ska bli spännande att titta i alla annorlunda affärer. Men det får bli en dag när där inte är riktigt lika mycket folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0