Dagens äventyr

 Idag blev det en lååång promenad och utedag.
Efter lunch började vi med att gå mot Svågertorp, men på vägen stannade vi till och lekte lite på rymdlekplatsen.
 
Sen fortsatte vi till Barnens hus, där Ludvig fick prova bilstolar.
Vi har kommit fram till att vi måste köpa en ny stol till honom. Den vi har nu, Brio Zento har han vuxit ur. Det har länge varit trångt med benen. Nu har han vuxit på längden och det är bara en liten bit kvar tills han inte får sitta i den, för att kanten på stolen är vid hans övre öronhöjd. Vi hade först en tanke på att vända honom så han sitter framåt. Men efter att ha läst så mycket om hur "farligt" det är så vill vi inte vända på honom redan. De säger att barn ska sitta bakåtvända tills de är 4-5 år. Just för att nacken på mindre barn är mer känslig. Det är bättre att det är trångt för benen, de är lättare att laga, som försäljaren sa. Så efter mycket funderingar och tittande på bilstolar, så har vi hittat en som är längre i ryggen. En Britax Two Way. Vi har egentligen inte de pengarna att lägga på en bilstol just nu, men mitt barns säkerhet måste gå före allt!
Vi ska hålla utkik och se om vi eventuellt kan hitta en begagnad i bra skick! Så är det någon av er läsare som har en får ni gärna höra av er ;)
 
Efter Barnens hus svängde vi snabbt in på Ikea och köpte lådor/korgar till Majas nya hylla.
Sen styrde jag vagnen i riktning mot Emporia. Men på vägen dit stannade vi på en lekplats till och passade även på att äta mellis i det fina vädret.
På Emporia var vi bara inne på Skopunkten, för vi var ute efter ett par vår/sommarskor till Ludvig. Vi hittade ett par låga tygskor och de fanns i många olika färger/mönster, så Ludde fick själv välja! Han valde ett par grön/blå/vit rutiga :)
Innan vi lämnade Hyllie, så tittade vi på tåg och vattentornet.
Sen gick jag även hem från Hyllie. Mina ben var väldigt trötta, men det var ändå skönt!
Barnen somnade på vägen hem, trötta efter flera timmars frisk luft. Vi kom hem igen vid 16.15, så det var bra till att börja med maten. Jag rullade köttbullar av 2 kg fläskfärs...det tog sin lilla tid. Men tillslut var vi mätta och belåtna. Nu sover båda barnen och jag sitter här i soffan och slötittar på tvn medans jag bloggar. Jag är helt slut i både kropp och knopp nu. Men vill iallafall hålla mig vaken tills Patrik kommer hem. Han har varit på möte i Göteborg och sitter i bilen på väg hem nu.
 
Nu knorrar Maja....bäst att se så hon inte vaknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0