Vad tiden går fort!

Ja, tiden går verkligen fort just nu... Det är redan två veckor sen jag bloggade.
Men eftersom våren äntligen har kommit, så är vi ute mer och det lockar inte lika mycket att sitta inne och blogga ;)
 
 
Men vad har hänt sen sist.
Börjar med förra helgen. Då åkte Patrik till London på fotbollsresa tillsammans med sin pappa och bror. En present till farfar Sune på 70 års dagen från sönerna med familjer. Så fre-sön var jag gräsänka. Fredagkväll njöt jag av lugnet när barnen hade somnat (även om jag är lite smått rädd när jag är själv och det är mörkt). Lördag förmiddag kom mamma och var hos oss hela dagen och sov även över. Det blev mycket lek och mys med mormor! På söndagen åkte vi hem till min moster och hennes sambo på brunch. Skönt med sällskap och avlastning, tack mamma!
Det blev hämtmat på kvällen. Mamma och jag ville ha sushi och stannade till på Slim Food. Där hittade Ludvig salladsbuffé och blev överlycklig när han fick välja sin egen sallad.
Present från pappa och farfar.
 
I veckan var det förskola, handling, fix och städ. Vi skulle egentligen haft gäster nu i lördags, men fick ställa in det för att inte riskera att smitta deras flicka. Det är Maja som är sjuk (eller var)! Natten till fredagen blev det inte mycket sömn. Maja vaknade vid 00.30 och var jätteledsen. Vi fick inte henne lugn och värre blev det när vi la henne ner. Jag tryckte henne på öronen och då vrålade hon ännu mer. Jag misstänkte att det kunde vara något med öronen och vi gav henne en alvedon. Vid 03 somnade hon halvsittandes i min famn. Jag ringde vårdcentralen på fredag morgon och fick en tid på förmiddagen. Visst var det öroninflammation, stackarn. Inte konstigt att hon var ledsen och inte kunde somna. Jag vet ju hur jäkla ont det gör! Men vart kom detta ifrån?! Visst Ludvig är förkyld, men hans öron såg bra ut. Så nu äter Maja sin första Kåvepeninkur. Den värsta smärtan och trycket bör ha släppt nu, men hon är fortfarande lite gnällig och snorig.
 
Var en snabb tur på Emporia i veckan och handlade tröjor till mig själv på Kappahl (fick presentkort av svärföräldrarna i födelsedagspresent). Hittade då denna till Maja som jag inte kunde låta bli att köpa! Newbie har så fina kläder i härliga färger och mönster. Och det bästa är att de har utökat storlekarna. Först gick de bara till 74 och nu lagom till Maja har den storleken har de ända upp till 98. Vilket gör att vi kan köpa mer från dem :)
 
Igår gjorde jag min första långkörning. Den blev tur och retur till GeKås Ullared med mamma! Jag hämtade mamma vid 07.15 och efter en hel dags shopping lämnade jag henne 19.15. Det var väldigt skönt att åka dit utan någon av barnen. Inget stressmoment eller tider att hålla. Det blir nog fler "utanbarnresor" dit ;) Vi brukar ju åka när vi är på besök i Varberg, men nu ville mamma gärna dit också. Det blev en del handlat. En massa förbrukningsvaror som tandborstar och näsdukar. Men även lite födelsedagspresenter till Ludvig. Nu är det bara ca 1½ månad kvar tills han fyller 3 år. Så man får ju passa på att handla billigt när man kan!
Uppdatering;
Glömde ju berätta att vid kassorna så hamnade Boris (vd:n) bakom oss. Men han bytte till kön bredvid när han såg vår vagn, haha. Lite roligt att han ställde sig i vanlig kassakö och inte gjorde ett personalköp ;)
Smygtog kort på honom med mammas mobil!
 
Idag har jag inte lämnat lägenheten mer än när jag lämnade och hämtade Ludvig. Trött är bara förnamnet av vad jag var i förmiddags...! Maja bestämde sig för att det var morgon 05.20. Det tyckte varken jag eller Patrik. Hon låg mellan oss och vi försökte få henne att somna, men hon blev bara ledsen. Så vi fixade välling, som 3 minuter senare kom upp med slemkräk :/ Då vaknade vi båda till och fick duscha av henne i vasken. Sen somnade vi om en liten liten stund innan Ludvig vaknade och frågade efter välling. Jaha, godmorgon måndag! Så idag har jag plockat undan shoppingen och tvättat. Patrik har varit på möte i Stockholm och kom hem för snart 2 tim sen. Så det var en extra "tröttsam" dag.
 
Nu sover båda mina små älsklingar och jag ska umgås med mannen i soffan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0