Semester "på riktigt"

Under Patriks första semestervecka var vi hos svärföräldrarna i Dalstorp. Då var det semester på riktigt. Det var så skönt att bara vara, inget hemmafix och vi fick maten serverad :) Tack så mycket för det Monica och Sune. (Ni behövde väl vila upp er sen, efter en vecka med oss, hehe?!)
Patrik och jag kunde även åka iväg på små ärende för oss själva eller med Maja.
Ludvig fick egentid med farmor och farfar.
Ludvig åt en massa bär och grönsaker från trädgården.
Vi tvättade bilen utvändigt och invändigt.
Vi njöt i deras trädgård.
Vi spelade en massa kort.
Vi badade i sjön.
Premiärdopp för Maja :)
Jag passade (som ni sett i tidigare inlägg) på att åka till frissan.
Patrik (och Ludvig) tog bort buskar i trädgården.
Vi kom iväg på lite shopping (Lager157 och Nelly.com outlet).
Vi var i Borås Djurpark.
 
 
 
 
 
Innan vi åkte till Dalstorp tog Maja sina första stapplande steg.
Nu går hon ca 10-15 steg i rad tills hon blir störd av något (en kant eller en leksak). Hon har även provat att gå ute på gräs. Hälften av gångerna går hon och andra hälften kryper hon. Hon blir mer och mer säker på att gå, så duktig min lilla flicka :) Om en vecka blir hon 11 månader.
Ludvig gick när han var 10½ mån. Så de är ganska lika!
 
Dagarna här hemma har gått så fort, så fort...
Vi har varit några dagar på stranden.
Tyvärr har jag åkt på halsfluss! I söndags var jag på vårdcentralen och fick penicillin. Så början på denna veckan har jag hållt mig så mycket som möjligt inne. Nu känner jag mig mycket bättre och jag behöver inte ta sats för att svälja längre! Skönt att penicillinet hjälpte direkt. Speciellt nu denna veckan, för imorgon flyger jag och mamma till Sundsvall. Min kusin Anders ska gift sig med sin Kattis.
Det ska bli spännande att komma till en ny stad och roligt att få närvara på deras bröllop. Meeeen... Hur ska jag klara mig 4 dagar utan mina små (och den stora) älsklingar!? Jag har aldrig sovit borta från Maja. Och det är fåtal gånger jag sovit borta från Ludvig, kanske max 3 ggr. Jag vet att de är med sin pappa och det oroar jag mig inte för. Det kommer säkert gå hur bra som helst. Men jag ska vara utan barn i 4 hela dagar. Det kommer vara "skönt" på sätt och vis, och ja man behöver det ibland också. Men just nu känns det lite tungt, hehe (fjantiga mamman). Men att säga godnatt till dem ikväll och sen inte se dem förrens på måndag morgon, det är länge.
 
Nu måste jag packa och fixa det sista. Klockan ringer vid 05 imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0