Lite blandat från veckan

I tisdags var jag ute och åt med kollegorna och chefen. Vi blev bjudna på Rosegarden. Så gott och kul att välja vad man vill ha! 

Jättetrevligt att sitta i lugn och ro och prata med mina gamla kollegor och en del av de nya.
Vi fick fina lyktor av chefen på onsdagen!

I fredags kom Patrik och barnen till jobb och hämtade mig. 
Sen åkte vi till Plantagen och köpte en gran. Vi brukar ha en kungsgran, men i år blev det en vanlig! Vi ville ha en liten gran och de vanliga granarna är inte lika vida som en kungsgran. Vi lyssnade på julmusik och klädde granen. 
Ludvig klädde sin lilla gran också! 
Det blev mysigt och fint :) Nu får vi se hur många gånger vi måste sätta upp kulor som Maja tar ner...!

I lördags var vi i Folkets park. Det var skridskodisco, julloppis och hantverksstånd. Men det var inte mycket att ha! Ludvig lekte lite på lekplatsen. Sen följde Ludvig med mormor hem. Patrik, jag och Maja åkte till Emporia för att köpa de sista julklapparna. Det går lite smidigare utan Ludvig. Maja satt fint i sin vagn, så det gick ganska snabbt. Men det var mycket folk där!!

Idag fick vi sovmorgon till 9.10, otroligt skönt!! Och välbehövligt!! Sen bakade vi scones och öppnade marmeladen (jordgubb/rabarber) vi köpte på Katrinetorp. Såå gott med smält ost på det!! Annars har vi tagit det lugnt, plockat undan lite och tvättat här hemma. 

Sen vid 15.30 cyklade jag iväg mot Heleneholm och Friskis & Svettis!! Förra veckan blev jag medlem, så nu är det bara till att sätta igång med träningen! 
Idag var första gången på ca 4 år som jag körde ett träningspass. Jympa medel stod på schemat. Idag var det julspecial, så alla låtar var jullåtar. Riktigt roligt att komma iväg. Nu är det nog lite uppehåll under julen. Men skönt att jag kom iväg på ett pass innan året är slut (får se om det blir ett till). Jag tänkte börja med 1 pass i veckan och se hur/om det funkar!

Nu är det nog bara till att välkomna träningsvärken!! Får se om jag kommer upp ur sängen imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0