Nytt jobb

Idag har jag (och Maja) varit på en byggarbetsplats för att se hur mitt nya jobb kommer att se ut.

Ja, under min mammaledighet händer det grejer! Min nuvarande arbetsplats, Tulpanens förskola kommer att stängas i augusti. Detta eftersom skolan behöver lokalerna. Vi har lokaler inne på Holmaskolan just nu.

Därmed behöver barn och personal "omplaceras". Det fanns att välja/önska mellan en annan förskola på Holma eller en nybyggd (ej klar än) vid Ärtgårdens förskola/Södertorp. Beroende på hur många Tulpanbarn som ville flytta med till det nya, fick vi se hur mycket personal som kunde/fick följa med.

Jag önskade som ni förstår att få börja på den nya förskolan. Vilket i så fall innebär nya lokaler, nya barn, ny chef och nya kollegor. Allt känns ok, utom det med kollegorna! Jag trivs jättebra tillsammans med mina nuvarande kollegor och tycker det är supertrist att inte få fortsätta jobba med dem! Att inte få fortsätta med något som är bra och välfungerande. Vi blir ju mer eller mindre tvingade till detta byte (inte ofta en förskola stängs?!).

Igår fick vi besked på vem som hamnade på vilket ställe. Jag, Lotta och Makfire ska börja jobba på Arkitekten (den nya ska heta så). Vi kommer dock inte få jobba på samma avdelning! Min kära kollega Nasrin som jag har arbetat tillsammans med på Tulpanen sen jag började där (jan 2009), fick plats på den andra förskolan. Det känns verkligen inte rätt! Jag vill ha med henne till Arkitekten. Hon är den enda "riktiga" Tulpan som blir kvar på Holma!

Det är en stor förskola med 8 avdelningar inne och 1 avdelning ute. Stor skillnad från lilla Tulpanen med 2 avdelningar. Det kommer bli roligt med nya fräscha lokaler. Men lite svårt att föreställa sig hur avdelningarna kommer se ut som helt färdiga. Det är en enorm gård, men väldigt fin. Ett stort plus från nu är att förskolan kommer ha egen kokerska :) Förskolan kommer stå färdig till våren och inflyttning sker i sommar. Jag kommer dock inte börja för än den 2 december.

Jag är väldigt kluven över det hela. Jag tycker det ska bli spännande med allt nytt och det kommer nog bli bra med kollegor med tiden också. Men just nu är det mest ledsamt!
Det känns extra jobbigt eftersom jag är mammaledig. Jag fick inte jobba klart med kollegorna på något sätt!

Tulpaner, det blir nog en del besök från mig under våren. Hoppas det är okej :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0