Större säng?!

Inatt hade vi verkligen behövt en större säng (vi har en 160)! För det är nog inte sista gången det här inträffar... Och barnen blir ju inte mindre ;)

Det är inte ofta vi har barn sovandes i sängen, bara ibland framåt morgontimmarna som Maja "kommer in".

Men i natt vaknade Maja 00.40 och var jätteledsen. Jag tog med henne in och efter ett tag somnade vi om i vår säng. Kl 01.40 står Ludvig bredvid sängen och vill inte gå in till sig själv eller ligga på madrass bredvid oss :/ Vi som redan låg i sängen vaknade. Vad gör vi?!
Patrik gick in med Maja i hennes rum och ganska snabbt somnade hon om där inne. Så då kunde vi lägga oss igen, men med ett annat barn mellan oss ;) Skönt att Maja somnade om så fort och ville ligga i sin säng. Däremot ville/kunde inte Ludvig somna om. Han vände och vred sig, sparkades och knuffades!! Skitstörigt :/ Vid 02.45 gick Patrik ut på soffan och la sig. Sista gången jag orkade kolla på klockan var 03.15!! Åh somna snart snälla Ludvig!! Tillslut somnade han.

Kl 07.15 kom Patrik in med en vaken Maja. Då var inte jag redo att gå upp! Så jag la mig och mös med Maja och hör och häpnar, hon somnade om efter en liten stund. Vid 08.30 vaknade hon ingen. Ludvig vaknade först vid 09.00.

Jag var fortfarande trött då och har varit seg hela dagen. Att det har regnat och blåst under dagen hjälper inte direkt. Men nu har det börjat ljusna.

Tror inte det blir så sen middag och jag ska försöka börja lite tidigare med kvällsrutinerna (Patrik är på möte i Gbg). Så jag förhoppningsvis får en lugn kväll.

Maja sov 30 min efter lunch och när jag kom in hittade jag denna glada unge! Första gången hon reste sig i sängen. (Jag la ner henne när jag såg det, i hopp om att hon skulle resa sig igen, så jag kunde få det på bild och det gjorde hon direkt igen, hihi.)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0