Ofrivillig bloggpaus

Ja, tyvärr har jag haft en paus från bloggandet. Jag har inte hunnit med bloggen. Jag har knappt hunnit med allt här hemma. Sen sömnbrist på det!
Maja har sovit dåligt och vaknat tidigt, så hela förra veckan kände jag mig som en zombie. Det är lite bättre nu!

Men vad har hänt sen sist?
Maja är frisk från sina vattenkoppor. 
Jag var iväg på Högskolan två dagar. Nu är även hemtentan klar och inskickad! Skönt att den blev klar, nu är det bara till att vänta på domen ;)

Förra helgen försvann i ett nafs! På lördagen stod jag och Emelie på barnloppis i Svedala, Folkets hus. 
Allt vi skulle ha med oss på lördagen!

Det var inte jättemycket folk där, så jag blev inte av med så mycket. Eftersom lådorna och bilen redan var packad, så körde jag ett ryck på söndagen också. Då var det barnloppis i Folkets park. Här blev jag av med ungefär hälften :) Så det var bra! Jag tyckte det var en bra ide att stå två dagar i rad på lördagen, men på söndagen var jag ganska trött. Men när jag räknade förtjänsten så var det glömt ;)
Lördagkväll var vi på Lindas 30 års fest.
Tack för en trevlig fest och god mat!

Blandade bilder från dessa två veckor som gått...

Cyklar på förskolan.
Ludvig har varit på maskerad på förskolan.
Barnen i mammas väninnas trädgård.

Busar på Maxi.

Jag har varit på föräldrarmöte och ritat Ludvig.

Maja har varit hos tandläkaren för första gången. Hemma provade hon tandborsten och tandkrämen som hon fick.

Patrik och jag har börjat lägga ett pussel...

Ludvig är helt tokig i pussel just nu. De med 80 bitar som jag hade kvar sen jag var liten plockade vi fram till honom. De la han ganska snabbt och nu kan han två av dem lätt! Han sa att han ville ha svårare pussel. Så vi var på BR och han köpte Jake och piraterna på 104 bitar. Han köpte det för sina egna pengar i spargrisen. Han är jätteduktig!! Han fick bara lite hjälp med det. 

Ser så sött ut, där sitter sötnosarna tillsammans och bygger. Maja vill också lägga pussel nu. 

I lördags vaknade Maja tidigt, så vi hann vara iväg och leka på förmiddagen. Vi åkte till "Hav och strand" lekplatsen.

Sen åkte vi hem och åt lunch. Efter det gick jag och Ludvig på megaloppisen på Mässan. På loppisen hittade Ludvig fler 104 bitars pussel. Ett Shrekmemory och några riddare. Till Maja hittade jag lite nya Pop kläder.

Idag har vi hjälpt mamma att köpa bord och stolar på Ikea. Vi köpte även en ny förvaringshylla till Ludvigs garderob. Så det har jag fixat med idag. Nu får han plats med alla pussel ;) 

I helgen har vi städat och tvättat. Det har varit fullt upp. Barnen har varit sjövilda på eftermiddagen idag. Mamma följde med hit efter Ikea. Ludvig ville leka med mormor och vi kunde städa färdigt. Men de har varit heltokiga. Drog fram saker, sprang hit och dit. Vet inte vad som flög i dem idag. Mamma var helt förvånad. Men tur hon var här och underhåll dem lite iallafall. Nu ser det bra ut här hemma och gott luktar det! 

Vi har landat i soffan och slötittar på filmen på 4:an. Får se om jag orkar se hela...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0