Ett par dagar sen

Ja nu var det ett par dagar sen jag bloggade. 

Jag var hemma tors-fre förra veckan med hosta och feber. Febern försvann ganska snabbt, men då kom förkylningen istället! Men jag mådde ändå bättre på lördagen. Vi var iväg, handlade lite mat och en massa frukt! Min mamma hängde med. Sen ville Ludvig att hon skulle följa med hem till oss och äta mat. Så det gjorde hon. Sen stannade hon kvar och vi vuxna spelade spel. Det var längesedan mamma var här och gjorde det. Men det var mycket trevligt! 

Vi bestämde oss för att lägga ut vardagsrumsbordet och stolarna på blocket i lördags kväll. Vi tänkte, får vi det sålt så är det bra! Kan ju lika bra ligga ute. Så får vi se tills min födelsedag. Redan sent på kvällen hade Patrik fått ett mail om att någon ville köpa stolarna. Så de sålde vi på söndagen :) Nu hade vi hälften av pengarna till det nya bordet! Jag ville såklart ha det nya till födelsedagen. Vi får se hur det blir/hur vi gör sa Patrik. 

På söndagen var mamma och jag en sväng på Emporia. Mitt enda mål med denna dag var att hitta en klänning (helst) till min 30 års fest/middag. Hör och häpnan så hittade jag en nästan direkt och på rea dessutom. Jag blev jätteglad! Nu gäller det bara att hitta något till min 30 års dag. Shit jag fyller 30 år om ett par dagar (20/1)!! Så gammal jag känner mig helt plötsligt, hehe! 

Måndag var jag tillbaka på jobb igen och imorgon är det redan torsdag. Tyvärr hänger den här hostan med än :/ 

Idag när jag kom hem från jobb, frågade Patrik; Får jag åka till Ikea och köpa bordet idag?! Äh, jaaaa!! blev mitt svar.
Han har väl gått här hemma och funderat ;) Jag blev jätteglad! 
Så nu ikväll har vi skruvat ihop bordet. Ludvig var lycklig över att han fick hjälpa till (även om det var läggdags). 

Så här blev det :)
Stolarna passade perfekt till bordet. Och vad mycket ljusare det blev med vitt bord istället för björk. 
Nu har vi snart bytt ut alla björkmöbler i vardagsrummet, utom bokhyllorna och soffbordet. 

Vi får kolla lite mer imorgon hur bordet ska stå. Om det ska stå helt intill fönsterbrädet eller en bit ut. Kanske behöver vi möblera om lite i fönsterkarmen också, flytta på lampan?! Ja vi får testa. 

Jag är bara så glad att bordet är vårt :) Nu ska vi bara se om vi får sålt det andra bordet. Men först måste det upp på vinden för att inte vara i vägen. 

Nu ska jag strax göra mig redo för sängen... Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0