Jag har fyllt 30 år!!

I slutet av förra veckan och under helgen har det mest varit en massa bak,  fix och städ inför min födelsedag. 

Men i lördags kväll var mamma, jag och Ludvig på Disney on Ice. Ludvig tyckte det var spännande, men det var inte alla delar som fångade honom. Så lite myror i brallan hade han ibland ;) Men han sa att han hade haft det kul och mysigt :)
Popcorn ville han ha. Sen fick han även välja en sak (jag kände mig snäll, hehe). Han valde lilla sjöjungfrun.

I söndags var jag och lunchade med gamla/nya kollegor från Tulpanen. Det var så kul att träffa Nasrin igen! Även trevligt att umgås och kunna sitta ner och prata med nygamlakollegor :)
När jag kom hem hade svärisarna kommit på besök! Så vi umgicks och spelade spel under kvällen.

Måndag morgon (20/1) kom Patrik och barnen in och sjöng för mig. Jag fick paket i form av godis (precis det jag gillar), te, cider, duschmössa ;) och lotter. 
Jag hade tagit semester dagen till ära, så Ludvig och jag låg kvar i sängen tills ca 9. Då gick Patrik och Maja ner till förskolan för Majas första inskolningsdag. Det gick jättebra. 

Tänk att lilla liten är så stor redan!! Snart är vardagen igång på riktigt igen. Vi ska lämna två barn på förskolan och sen båda gå/åka till jobb. Det ska bli intressant och se hur lång tid vi kommer behöva på morgonen, hehe. Kommer nog ta lite tid innan man får in rutin på det där. När Patrik börjar jobba kommer jag gå ner i tid och jobba 80%. Detta för att jag inte vill att barnen ska vara full tid på förskolan. Tyvärr ligger mitt schema inte helt optimalt. (Jag hade gärna haft fler 15 tider istället för 16. Hämta barnen vid 16.15 ger oss ingen eftermiddag tillsammans :/ ) Nu kom jag in på ett sidospår, hehe. 

Mina svärföräldrar kom vid 11 tiden (de sov på hotell denna vistelse) och umgicks med Ludvig så jag kunde fixa och förbereda här hemma. Efter lunch kom Patrik och Maja hem. Vi hade det ganska lugnt och skönt. På eftermiddagen kom mamma hit.
Ludvig satte ihop ett band och sen sjöng de "Vi gratulerar" för mig.

Sen vid 18 tiden kom min släkt hit och firade mig. Vi bjöd på smörgåstårta och god fika. 
Jag hade en bra 30 års dag! Tack alla som hörde av sig och grattade mig! 
Födelsedagsgrisen, som inte längre är tjugonågot ;)

Idag har jag varit på introduktion på Malmö Högskola. Nu är det dags att börja plugga igen. En heldag idag och en heldag imorgon också! Sen ska jag tillbaka till jobb på torsdag. 
Det har varit ganska mycket information idag och föreläsning på det. Så jag är rätt trött i huvudet nu. Dags att göra sig redo för imorgon och sen sängen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0