Julafton 2013

Nu är det bara 2 timmar kvar tills julafton är slut och vi har landat i soffan. Vi tänkte slötitta på en film.
 
Jag lyckades komma iväg med min familj till moster. Jag vaknade feberfri och piggare än igår.
Så jag ville verkligen inte missa julaftonsfirandet.
 
Imorse vaknade Ludvig och kom på direkt att det var julafton. Han kom in och öppnade Legokalendern och sen kom han på den i köket med julstrumpan. Maja vaknade strax efter och då fick hon sitt paket från julstrumpan.
Sen hittade dem de två under granen också.
Vars en handduk. Maja fick en Sofiadocka och Ludvig ett kassaskrin.
 
Vi tog det lugnt i förmiddags. Packade och plockade lite här hemma. Dock blev jag sjukt irriterad på de nya grannarna ovanför. De började renovera sin lägenhet i slutet på november och är inte klara (förstår att det tar tid). Igår höll de på ändå tills strax efter 20 och i förmiddags satte han igång igen med sitt slipande/borrande/spikande. Där gick gränsen för mig!! Visst det är ingen röd dag och även om det är tis, så räknas det som en lör. På lördagar får man hålla på till kl 14. Men när vi åkte 14.20 höll han fortfarande på! Det verkar inte som vår nya grannar firar jul, men de kan ju tänka på alla oss andra som gör det. Mindre kul faktiskt!!
 
Kl 15.00 satt vi ett par stycken bänkade i soffan framför Kalle Anka.
 

Sen blev det mat, mat och mat.
 
Maja tyckte tomten tog tid...
Vid 18 tiden kom tomten på besök.
Det hade Ludvig verkligen väntat på!! Han var i farten hela tiden innan, uppspelt och förväntansfull. Precis som det ska vara ;) Sen kom det en massa julklappar :)
 
 
Sen kom en spännande sak, Peter Pans gömställe!
Han lever ju i Peter Pan, Hook och Jakes värld nu.
Ludvig fick en micro bland de första klapparna, den blev Maja jätteförtjust i. Hon försökte sno den från Ludvig hela tiden. Hon brydde sig inte om sina klappar, tokfian!
Ett ögonblick lyckades hon ;)
 
Efter julklappsutdelningen åkte vi hem. Så jag fick komma hem till egna soffan och barnen kunde njuta av sina julklappar lite i lugn och ro. Resten av släkten firade vidare med julklappsleken och gröt.
 
Majas julklappar från ikväll (och från min farmor och farfar)...
Ludvigs julklappar från ikväll (och från min farmor och farfar)...
 
Glömde ta med denna.
 
Tack alla för de fina julklapparna till barnen!
 
Imorgon åker vi på ett nytt julfirande :)
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0