Vilken dag!

Idag var en stressig och lång dag. Så har nu krupit ner i sängen med mobilen. 

Jag började 7.30 och insåg väl på jobb att jag både hade glömt mobil och tomteluva hemma. Eftersom jag behövde min telefon idag (pga VC) så fick jag cykla hem igen (på planerneringen, som tur var). 
Sen var det stressig påklädning och snabb promenad till bussen med 11 barn, bara jag och min nya kollega. Och en avdelning till. Vi var i St Mikaels kyrka och såg på julspelet. Tillbaka på förskolan vid 12 och då fick vi snabbt klä av oss och fixa med lunchen! Jag började dagen som en 2 dag, men vid 12.30, denna stressiga förmiddag och en kommande hektisk eftermiddag så bestämde jag mig för att äta lunch! Gott nybakat bröd och soppa från kocken! Annars hade jag nog inte överlevt dagen ;) Sen sket jag i dieten resten av dagen med, haha.
Efter seeena raster blev det snabba ryck med att fixa avdelningen och barnen redo för Luciafirandet. Vid 15 var det full rulle i huset med föräldrar och barn. Lucia är jättemysigt, men det var för stressigt med två aktiviteter samma dag! Men imorgon på Luciadagen får vi njuta av allt annat firande istället! Nu har vi ett helt år på oss att utvärdera och planera ;) Ny förskola och nya rutiner juh!

Imorgon får vi se om Ludvig vill vara med på sin förskola. Han har inte varit där på mer än 1 vecka (förkyld, feber och hosta) och det är inte hans dag imorgon. Så vid 15 kunde han lämnas och sen 15.30 är det Luciasång. Men det kommer ju kännas konstigt för Ludvig. Bara bli "inslängd" så, utan att ha varit med och övat och träffat kompisarna under dagen. Han säger själv att han inte vill. Så det blir nog så! Han kanske ångrar sig eller bara vill dit och se på kompisarna! I år får han bestämma. 


Förresten, igår fick jag antagningsbeskedet! Jag kom in på förskollärarutbildningen, flexibel variant i Malmö :) Så skönt!! Nu får vi se hur jag klarar plugg, jobb och familj. Men det tar vi sen, in kom jag iallafall :) Börjar redan den 21/1-14. 

Nu går mina ögon i kors, dags att säga gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0