Vellingeblomman

Idag åkte mamma, jag och barnen till Vellingeblomman och tittade på Påskbyn. Det var en mysig liten utflykt!

De hade ett får och två små lamm. En massa fiskar och två kaniner. Ludvig tyckte det var roligt med kaninerna. Han pratade om dem genom hela affären och vi fick gå tillbaka till dem 3 ggr ;)

Jag köpte två tuppar till barnens rum och en höna till oss. Ludvig fullkomligt älskar gosedjur och det fanns ju en del där! Han la ner två katter och en kanin i korgen och sa de vill jag ha! Nja sa jag. Det har vi inte pengar till (han har ju dessutom hela sin kista full med djur). Men han ville ha en kanin. Väldigt bestämt också. Den var ju rätt söt, måste jag medge. Så jag gjorde en deal med Ludde. Han kunde få den om jag fick pengar från hans spargris. Så kunde han köpa den själv :) Det gick han med på. Naturligtvis ovetandes om vad det innebar. Men ändå! Sen fick han ett litet lamm av mormor.

När vi kom hem tömde vi spargrisen och räknade pengarna. Sen försökte jag så pedagogiskt (hehe) som möjligt förklara för honom vad det innebar att köpa en sak och så. Det fanns pengar till kaninen och mer därtill. Tur det fanns mer, så vi kunde lägga tillbaka pengar i grisen också. Vet inte hur mycket han förstod av det hela, men det händer troligtvis fler gånger!
Men stolt var han när pappa kom hem. Då fick han visa upp sin kanin som han köpt helt själv!

Nu sover han gott med sin nya vän :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0