Astrid Lindgrens Värld

 I fredags åkte vi till stugan som vi hyrt i Vimmerby. Till stugan kom även familjen Karlborn :)
Lördagen och söndagen spenderades inne på Astrid Lindgrens Värld. Det var riktigt fint och roligt!
Jag hade höga förväntningar och jag är mycket nöjd med dessa två dagar.
Under lördagen hade vi perfekt väder, lite sol och lite moln. På söndagen började vädret bra, men vid kl 14 började det regna och det bara fortsatte. Så söndagen blev lite kortare och mindre sett än tänkt. Men det var bra att vi hann se i princip allt på lördagen.
Ludvig är mycket nöjd med helgen och ni kan ju gissa vad vi pratar om här hemma ;)
 
Här kommer våra två dagar i bilder...
  
 
Lotta på Bråkmakargatan
Pippi Långstrump
(Här var vi mest)
 
 
 
 
 
Bullerbyn
Madicken
 
Karlsson på taket
Bröderna Lejonhjärta
Ronja Rövardotter
Nils Karlsson Pyssling
Vi var där i lågsäsong, vilket betydde att det var mindre "teater" vid de olika husen. Även att det bara var ca 25 karaktärer i parken jämfört med 60 i högsäsong. Jag tyckte vi fick sett en hel del uppträdande och känner mig nöjd med att vi för första gången var där i lågsäsong. Nu vet man hur det ser ut och vad man kan förvänta sig nästa gång. För det lär bli en nästa gång, det är vi nog alla eniga om :)
Tack för en mysig och rolig helg fam Karlborn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0