Ny vagn och annat vagnsnack!

Igår sålde jag vår Brio Sing som vi köpte jättebilligt i somras. Den har varit min shoppingvagn ;) 
(Vi använde inte ens liggdelen).

Jag tycker om att gå och handla, så Maja kan sova i vagnen och jag kan lasta under vagnen. Istället för att packa i och ur bilen med både barn och kassar. Innan gick jag med syskovagnen och lastade i Ludvigs sits. Men det var bökigt och stort! Så den här vagnen var perfekt för mig. Men nu har jag inte behov av vagnen längre eftersom jag bara har 2 dagar kvar på min föräldraledighet!! (Det tar vi mer om en annan dag).
Så jag sålde Brion för lite mer än vi köpte den! Det är bra att kunna göra så ;)

Sen har vi troligtvis beslutat oss för att sälja vår Emmaljunga Nitro City. Vi har inte längre ett behov av en duo/kombi (eller vad det nu heter) vagn. Liggdelen är använd endast ca 8 mån tillsammans. Och nu ligger den bara på vinden. Sittdelen använder vi ju i princip dagligen. Men vi kände (eller mest jag) att vi behövde en smidigare sittvagn nu! En som är lite smalare och lättare. När jag väl började titta runt lite på vagnar så föll jag direkt för en Emmaljunga Scooter S. Framförallt den med rosa chassi!! Efter lite letande på Blocket och Facebook så insåg jag att det var fler som var ute efter den färgkombinationen. De försvann direkt! Men sen insåg jag att det spelade inte så stor roll vilken färg det var, bara vagnen var i fint skick och till ett bra pris (en ny kostar för mkt för oss just nu). Så idag följde denna vagn med oss hem :)
(En vagn in och en ut, eller förhoppningsvis fler ut!)
Det blev en vagn med blått chassi. Nästan MFF blå, haha!

Imorgon ska vi ut och provköra den :) Ska se om vi får plats med ståbrädan också.

Nu kan jag förstå männens begär av fina bilar i 40 års krisen, haha! Det väl som mammor och barnvagnar. Vi har haft ett par vagnar (8 st, stora och små). Alla utom Emmaljunga Nitro City har vi köpt begagnade, till ett mycket bra pris! Vi har sålt de efterhand också. Nitron köpte vi ny när vi väntade Ludvig -10 och jag har verkligen varit supernöjd med den vagnen. Därför kommer det vara svårt att säga hejdå till den. Så vi får ha en testvecka med nya vagnen ;) Innan vi beslutar oss helt!

Ja, jag tycker om vagnar och tycker det är kul att prova olika! Jag är ju inte den dom köper nya dyra vagnar hela tiden. Så jag tycker ändå det känns okej :)

Ska jag våga berätta/skriva om alla, haha ;) För er som är intresserade... 

Vi började med Emmaljunga Nitro City, sen köpte vi en liten sulky som ligger i bilen, sen köpte vi en Carena resevagn när vi skulle till Turkiet (maj 12) som vi sen sålde för Ludvig var för lång för den. När Ludvig bytte förskola (aug 12) sov han fortfarande och då var vi tvunga att ha en vagn på förskolan eftersom lillasyster skulle ha Emmaljungavagnen. Så då köpte vi en större Carena resevagn. Som nu står och väntar på Maja som ska ha den som sovvagn på förskolan. Eftersom Ludvig var "bara" 2 år och 3 månader när Maja föddes kände vi ett behov av en syskonvagn, så jag kunde ge mig iväg med dem själv. Så då köpte vi en Emmaljunga syskonvagn, men lagom till vintern hade Ludvig vuxit ur den (plus att han inte sov längre). Så då sålde vi den. Behovet av en syskonvagn fanns fortfarande, så då bytte vi till oss en Carena tvillingsulky (på en Facebooksida, mot ett paket blöjor och välling!!) Den används lite då och då, men vi funderar på att sälja den snart.
Sen idag kom det nya tillskottet Emmaljunga Scooter S, till vår vagnsamling (5 st kvar i nuläget). Men kanske snart bara 3. Så det var det hela, för er som orkade läsa hit. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0