Dagens fynd

Idag cyklade jag ner till Folkets park och tittade runt på barnloppisen. 
Jag hittade inte så mycket. Vi behöver inte så mycket just nu heller ;) Men jag var på jakt efter ett regnställ till Maja. Upptäckte i veckan att det på förskolan är i storlek 80. Visst det funkar, men lite i minsta laget. Hon behöver dessutom ett större till hösten. Jag hittade ett Didriksons regnställ, för 20 kr!! Som hittat, det tog jag direkt :)
Blev en sommarklänning till Maja och två par mjukisbrallor till Ludvig i nästa storlek! Det gäller att passa på när man hittar, inte så lätt i dessa storlekar! 
Dagens fynd, 60 kr för allt!

Efter loppisen åkte vi till Svedala och köpte en begagnad spring/balanscykel till Ludvig. 
Har hört att det är en bra träning inför att cykla utan stödhjul. Nu kanske jag snart vågar cykla med honom bredvid mig. Det kan man inte på den vanliga cykeln. Då måste man ha extra koll på honom i backarna. Med en balanscykel har man ju fötterna nere hela tiden, så han kan stoppa när han vill. 
Men han måste nog öva på den lite ;) Vi gick/cyklade till mammas väninnas trädgård. Det tog ett tag, för Ludvig vågade inte riktigt lita på cykel! Men han lär sig nog snart tekniken. 

Vilket härligt väder det har varit idag igen! Hoppas det fortsätter i veckan med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0