Då var det dags!

Här sitter vi i soffan och "planerar" hur morgondagen ska börja. Patrik ska tillbaka till jobb (efter 2 månaders pappaledighet) och jag ska till jobb (men går ner till 80%). Det innebär att vi är 4 pers som ska upp och göra sig iordning. Jag ska lämna båda barnen på förskolan (för första gången). 
Majas inskolning har gått bra förra veckan, så det blir förhoppningsvis inga problem att lämna. Men visst, hon kommer nog ändå bli ledsen :/
Jag har dock ett problem, hur jag ska ta mig dit och hem. Vi har köpt en cykelvagn och tanken är att jag ska cykla med dem. Men lagom en dag förra veckan fick jag punka. Först trodde jag det var luften, men upptäckte igår att det var det inte! Så nu har jag inte hunnit fixa med den. 
Vagnen som Maja sover i är kvar på förskolan. Får klura på det här...

I helgen har vi tagit det lugnt och lite roligheter. I fredags var det Tacomys och en lugn kväll. I lördags var vi bara och handlade, annars lekte vi och hade det skönt här hemma. Såg på melodifestivalen så klart ;) Idag har vi varit en snabb sväng på Ikea och köpt en lampa till vardagsrummet. Sen var lilla familjen och mormor på stadsbiblioteket. Det var jättemysigt och kul. Barnen röjde runt, tittade i böcker och Ludvig lekte med några andra barn :) Första gången Patrik och barnen var där och jag första gången som mamma.
 
Efter biblioteket åkte vi på kalas. Min kusin Kajsa fyller år imorgon, men hon firades idag.
Barnen eller framförallt Ludvig lekte och skojade med Morris. Ludvig fullkomligt avgudar katten. Han är inte rädd för honom och Morris gör inget väsen av sig. Morris är en supersnäll (och söt) katt! Han tyckte nog det var lika roligt som Ludvig att busa. Så kul att se :)

Nu är det snart dags att plocka fram kläder och saker till alla imorgon! Sen blir det sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0