Sista jullediga helgen

Jag jobbade ju torsdag och fredag. Jag till och med stängde i fredags. Vilket innebar att jag var trött och seg. Vi bestämde oss för att äta pizza och ta med hem till mormor. Där Ludvig hade lekt under eftermiddagen. Sen gick vi hem och la barnen och satte oss i soffan.

I lördags åkte vi en snabb sväng till Ikea för att titta på nya stolar till vardagsrummet. De vi har nu har vi tröttnat på och de är inte bekväma längre. Hårda utan dyna och jobbigt att sitta länge på dem när vi spelar spel eller pusslar. Så vi önskade oss bidrag till nya stolar i julklapp. På Ikea kom vi fram till en sort vi ville ha. Men, ja naturligtvis fanns de inte i lager! De skulle kanske komma in på fredag. Men på hemsidan står det bara ej i lager. Så ja, det blev inga stolar med hem.
Vi hann vara hemma en liten stund innan fam Karlsson/Harborn=Karlborn ;) kom till oss. Vi umgicks resten av eftermiddagen/kvällen. Emma och Martin hade med sig färska räkor, bröd, sås och dricka! Vilken överraskning :) Och såå gott! Det var min 30 års present i förskott (de är inte hemma när jag fyller). Tack så mycket kära vänner!!

I söndags åkte vi till Emporia för att strosa runt och fixa lite ärenden. Sen skulle Martin bli överraskad (hans 30 års present) och hämtad av sina bröder för att gå på JVM på Malmö arena. Han blev tyvärr inte överraskad "på riktigt", då Emma fick avslöja det till frukost! Detta eftersom Martins jobb ringde och sa att han skulle jobba :/ Men det löste sig och han kom iväg på hockeyn! Så skönt och kul för honom! Efter hockeyn åkte de hem.

Idag var jag och Ludvig på bio och såg Emil & Ida. Mysigt att vara iväg med stora killen själv. Han tyckte det var spännande, kul och gott med popcorn :)
Efter bion hämtade Patrik & Maja oss. Sen körde vi till Helsingborg! Patrik hade kollat upp på Ikea att det fanns 87 stycken stolar i lager där ;) Jag har tydligen smittat av mig på honom. Från tanke till handling NU! 
Så en snabb sväng in på Ikeas tag själv lager och 6 stolar blev våra :) Vi fick bidrag till 3 stolar. Så det var perfekt! 
Vi orkade bara skruva ihop 3 av dem nu ikväll. De är jättefina och framförallt sköna att sitta på! Nu är ju "problemet" att stolarna inte passar så bra ihop med bordet. Bordet är ganska stort och i björk. Jag har velat ha ett nytt bord hela tiden (från det vi började prata om nya stolar). Nu vill Patrik det med. Så i födelsedagspresent önskar jag mig bland annat presentkort på Ikea ;)

Så här fina är stolarna. Det gråa matchar vår soffa perfekt :)


Dags att sova nu. Ska vara på jobb kl 07.00 imorgon! Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0