Trött i huvudet!

Jag är helt slut och trött i huvudet nu. Hamnade precis i soffan, för en stund iallafall. 
Vaknade hastigt imorse och insåg att jag snoozat liiiite för länge (30 min). Patriks klocka ringde 06.10 och tur var det! Hantverkarna skulle komma 07.00 och bryta strömmen i lägenheten. Så det var bara till att studsa upp och stressfixa mig och allt annat. Vi hann bli klara och som tur var kom de inte förrens 07.10. Då gick jag och lämnade barnen på förskolan (tidigare än vanligt). Sen tillbaka hem och hämta mina saker. Jag hann inte äta frukost, så jag köpte bullar på vägen till jobb. Jag börjar 08.15, så jag kunde sätta mig 5 min på jobb och ta en kopp te. Sen åt jag frukost med barnen på jobb. 

Dagen har rullat på i helt ok takt. Det blev bara stressigt vid 14.30 tiden. Kom iväg 5-7 min senare. Så blev lite stressad till mina barns förskola. Snabbt  hämta dem och försöka gå snabbt hem. Gick ganska bra idag! Annars går Ludvig i sin egen takt, tittar på allt och går balansgång. Hemma och lämnade dem till Patrik vid 15.45. Patrik har jobbat hemma idag och haft koll på elektrikerna. 
Jag andades i 10 min sen gick jag ner på torget till frisören. Jag fick sitta ner och koppla av i 40 min undertiden frisören klippte mig. Så skönt och fräscht håret blev. Minns inte när jag klippte mig sist. Kan vara i somras?! Välbehövligt var det iallafall. 

Hem igen, äta middag, duscha både mig och barnen. Sen åkte Patrik iväg till Karlskrona (fortfarande på väg). Han ska sova där och ha ett möte tidigt imorgon bitti. Så jag har kört hela kvällsracet här hemma. Det fanns en hel del att städa undan (mer kvar). Men nu sover iallafall barnen! 

Vi har haft elektriker här hela dagen som har dragit om elen i lägenheten. De bytte alla uttag och sånt. Det är något vår förening har ordnat. Ja vi får betala det själv, men till bra pris och de flesta i området gör det! Det har pratats och ordnats länge. Skönt att vårt hus är klart nu! Känns bra att ha fixat elen! Får väl se hur "skönt" det känns när räkningen kommer, haha!

Efter allt idag, så är det inte konstigt att jag haft huvudvärk största delen av dagen. Det får bli lite tidigare sänggåendet ikväll. Igår var jag ju tvungen att se ESC semifinal 1. Skönt att Sanna fick vidare!

Nä nu ska jag ta ett ryck till här! 
Det mesta efter dagens besök (stök) är undanplockat. Men lite lampor som ska sättas upp igen. Och lite som måste dammas och städas. Sen har vi det tråkiga (en annan dag) att måla runt de uttag där det syns gammal färg/tapet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0