Boktips

Nu har jag jobbat och pendlat i en månad. Det går bara bra på jobbet och jag trivs super. Kollegorna är härliga och barnen är mysiga och underhållande. Pendlingen går också rätt bra. Lättast är det att komma iväg på morgonen (trodde jag aldrig... då jag går upp fem varje dag). På eftermiddagarna är jag så trött och vill bara hem, så då kan det vara rätt segt ibland. För er som inte vet så pendlar jag från Kristianstad till Stångby (mellan Eslöv och Lund)... från dörr till dörr tar det ca 4 timmar om dagen. Så ja, mitt liv just nu består inte så mycket mer än av jobb, pendling och sovtid. När man tänker efter är det rätt lång tid om dagarna som jag bara åker fram och tillbaka i Skåne. Tur jag trivs på jobbet! Men jag har iallafall hunnit läsa en hel del böcker under denna månaden...ÄNTLIGEN hinner jag läsa böcker som jag vill läsa och inte kurslitteratur som var ett måste. Jag tror jag är på min sjätte bok redan. Så dagens inlägg kommer förutom allt detta babbel bestå av tips på några bra böcker som jag har läst de senaste veckorna.


Äcklig: En sann berättelse om en mors grymhet - Constance Briscoe
Bakom stängda dörrar - Kristina Hansen, Bengt-Åke Cras, Agneta Cras
Dotter önskas - Katerina Janouch
Såld - Vera Efron

Insåg nu när jag skrev ner böckerna att det nästan bara är självbiografier... men jag tycker om att läsa sådana böcker, så om du också gör det så är dessa böcker värda en glimt.



Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Tessan Jörgensen och inte Tissan!!

GRATTIS & välkommen till bloggträsket, nu är du allt fast i detta. Och jag kan lova dig att det är helt underbart kul!! Lycka till, nu har jag länkat dig med.. Pussar
Och du, tack för boktipsen, ska på bokrea på tisdag hade jag tänkt =)

2008-02-21 @ 23:22:52
URL: http://tessanprinsessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0