Påsken 2008

Jag har varit sjuk och krasslig under påsken. Men på lördagen kände jag mig lite bättre, så på kvällen åkte jag hem till mamma i Malmö.

Söndag morgon blev en väldigt speciell morgon... mamma och jag var på fågeljakt, haha.
Vi satt och åt frukost i lugn och ro tills ett konstigt ljud hördes i vardagsrummet. Lite smårädda gick mamma och jag dit för att se vad det var... mamma trodde det var en inbrottstjuv eller ngt. Men nä... där satt en koltrast i vårt vardagsrum. Jag bara näää, usch. Jag måste erkänna att jag är lite smårädd för fåglar... tydligen mamma med. Jaha, hur skulle vi nu lösa detta. Koltrasten hade lyckats ta sig in genom balkongdörren som var öppen ca 10 cm! Jag smög bort och öppnade balkongdörren på vid gavel och stängde alla dörrar till vardagsrummet i hopp om att den skulle hitta ut. Men efter vi hade ätit frukost klart var den fortfarande kvar och flög bara mot fönsterrutan hela tiden. Lät inte alls mysigt och vi trodde att den skulle slå ihjäl sig. Jag la en bit bröd vid dörren och mamma ringde jouren. De skulle komma ut och se vad de kunde göra när de hade tid... men efter 1½ timme hittade koltrasten ut själv. Äntligen, nu kunde vi vara lugna! Dock hade den bajsat en hel del på fönsterkarmen som inte luktade allt för gott...

 Var tvungen att ta ett kort på koltrasten i fönsterkarmen... hehe.




På söndag eftermiddag kom Patrik till Malmö. Mamma, mormor, jag och Patrik åkte till min moster och mina kusiner för att äta gott och spela Melodifestivalen spelet. Det var en väldigt trevlig kväll och jag hamnade i ett superlag (Dan, Patrik & mormor), hehe!

                                
Dan, Patrik, Mormor         Mamma & kusin Kajsa                  Mormor             Moster Karin                  Jag
Mamma, Kajsa &
Oskar




I måndags skaffade jag mig lite vuxenpoäng... haha. Jag tyckte det var kul att gå på Buketten (blomsteraffär) och handla blommor till balkongen. När vi kom hem till Kristianstad så var det lite sol så jag gick direkt ut på balkongen och planterade blommorna. Vi har även handlat några silverkrukor, så det passade ju bra. Men de andra krukorna som står där ute får vi nog ta och fixa till när det blir riktig vår... med tanke på att timmen senare så snöade det, haha!

   Vårfint på balkongen!



Hoppas ni har haft en bra påsk!
Kramisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0