Jag får krypningar av sjukhus...

Det luktar speciellt, det är så kalt och stelt. Och allt påminns om gångerna innan...

Mamma är inlagd på sjukhuset igen. I fredags (10/10) på jobb fick jag ett samtal av mamma när hon var på väg in till akuten på grund av sin mage. Sen gick det inte att koncentrera sig mer på jobb. Men tack till alla goa kollegor på jobb som var kvar! Efter ca 6-7 timmars väntan och undran fick jag reda på var mamma hade blivit inlagd.

Lördagseftermiddagen spenderade jag och Patrik på sjukhuset hos mamma. Jag är glad att mamma insåg att det var på väg att gå åt samma håll som sist, då hon var riktigt riktigt illa däran. Nu har hon tarmvila, får dropp, morfin och näring. Hon har även fått reda på att hon har blivit felbehandlad i ca 3 år! Hon har hela tiden trott att hon har haft en tarmsjukdom, men nu visar det sig att det är en helt annan tarmsjukdom.

Jag förstår inte hur det kan bli så mycket fel inom sjukvården som jag hör, ser, läser och har erfarenhet av. Jag tycker det räcker för mammas del nu. Det är ju inte första gången sjukvården gör mig besviken vad gäller mamma.


Tack för att du finns Patrik!


Kommentarer
Postat av: Therése

Anna, vad tråkigt att läsa om att Eva är sämre igen och att hon blev inlagd. Hur är det med henne nu? Och hur är det med dig? Hoppas att hon mår lite bättre nu! Tänker på er! Kramar

2008-10-15 @ 16:25:39
Postat av: Elin

Hej Anna!

det låter jobbigt, hoppas att din mamma blir bättre.

2008-10-15 @ 17:11:25
URL: http://elinochalfons.blogg.se/
Postat av: KinaTessan

Hoppas att din mamma kryar på sig! hälsa henne så gott. Men en sån stark mamma som du har så fixar ni det här tillsammans. massor av kramar från andra sidan jordklotet. Puss

2008-10-20 @ 04:10:37
URL: http://tessiluring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0