Vad har jag gjort...

...under denna helgen då?! Ja, jag måste berätta även om denna helg :)

 I fredags blev det tvätt och julbak. Patrik och jag gjorde Rocky Roads. Det är nog världens godaste julgodis!
Har ni inte smakat dem, så tycker jag det är dags att göra det nu.

Patrik i full fart med att hacka dumlekolor.

Här är receptet:
600 gr mörk choklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad
2. Blanda samtliga ingredienser
3. Fyll smeten i en plåt, ca 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp
4. När kakan har stelnat , skär upp den i stänger

 


Igår var det storstädning i lägenheten. Sen vid 15 kom mormor och mamma hit. Vi skulle bjuda på fika för att Patrik har fyllt år. Mormor ville också fira honom lite. På kvällen stannade mamma kvar hos oss. Vi visade henne vårt We sing och framför det satt vi i ca 2 timmar och sjöng, hehe. Mamma tyckte det var jätteroligt!
Jag med, för varken mamma eller Patrik vann över mig någon gång :)


Lite senare idag ska jag hem till mamma. Min kusin Kajsa kommer också dit.
Vi ska julpyssla och julbaka.
Det ska bli mysigt!


Jag kanske ska göra mig iordning nu, så jag kan komma iväg.

Hoppas ni har haft en bra helg och trevlig 4:e advent på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0