Grattis på dagen Sverige!

Idag är det Sveriges Nationaldag (6/6) och den har mamma, Patrik och jag firat på Malmö IP.
Det var underhållning av Malmö Brandkårs Orkester + solister (bland annat Anders Ekborg), uppvisning av Malmöflickorna, fallskärmshoppning, diktläsning, hissning av den svenska flaggan + nationalsången och utdelning av fanor och flaggor.
 
 
  
 

Av någon anledning var danska prinsessan på besök för att fira vår nationaldag...


Det var trevligt att fira nationaldagen på något sätt, men fy vad kallt det var att sitta still i ca 2½ timme. Vi frös som bara den när vi skulle cykla hem.

Det var kul att se Malmöflickorna och återuppleva minne. Jag var själv alltid med och firade nationaldagen på detta sätt när jag var med. Tyckte dock synd om tjejerna, det hade precis regnat innan uppvisningen, gräset var halt och det var kallt. Men det gick bra ändå!
   


Vi avslutar nu kvällen med att titta på fotboll, SWE - DEN (hehe, Sweden).
Hoppas vi vinner ikväll!

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hejsan

Hoppas att du har tinat upp så att du kan gå och rösta!

Idag är det varmare, har just rensat ogräs och könner mig vingabruten men nu går vi till röstlokalen.

kram, Eva-Marie

2009-06-07 @ 12:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0