Duvkrig!

Vi har nyligen upptäckt att vi har ett duvpar som försöker bygga bo på vår balkong. Jag har varit och skrämt bort dem ett par ggr och även plockat bort pinnar som de lägger i vår ena kruka. Jag har provat med att lägga aluminiumfolie över krukorna. Men de kommer ändå och sätter sig längst uppe på vår hylla.

Nu är jag så sur på dem att jag har gjort mig en liten fågelskrämma. Får se om de vågar sig hit nu.
Annars vet jag inte vad vi ska göra för att hålla dem borta!?


Någon som har något tips?


Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej

Det är till att störa dem och riva deras bo (stackars dem). Någon sa en gång till oss att man skall måla ett rovfågelöga och sätta upp på balkongen då blir de rädda.

kram

2010-04-24 @ 16:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0