Alltid något på gång

Ja, hemma hos oss är det alltid något nytt projekt på gång. Denna helg var det fixa blommor projekt.
I söndags var vi iväg med mamma en runda och handlade.

Vissa blommor inne såg ut att behöva lite större krukor och ny jord.
Hoppas de växer till sig ännu mer nu.
 

Sen blev det ett nyköp.

Jag tycker om när det är mycket grönt runtomkring oss. Speciellt i vardgsrummet.

Sen har vi börjat fixa lite med blommor på balkongen.

Vi har även köpt en ny blomsterhylla.
Den andra lagerbokhyllan har mest stått kvar på balkongen sen vi flyttade hit. Har inte vetat om vi vill ha den kvar eller inte. Men nu kände jag att det var dags att byta ut den. Speciellt eftersom duvorna satt och sov på den.
(Just det...har inte berättat. Duvorna vågade sig inte hit på dagen. Men när vi vaknade om morgnarna så satt alltid en duva högst upp och kurade. Vi tog in hyllan i onsdags i hopp om att de skulle ge upp. Men nu ska de nog inte sätta sig på den nya mindre hyllan. Hoppas vi iallafall.)

Annars i helgen har vi inte gjort så mycket.
Vi firade valborg med en påse godis, thaimat och en kväll i soffan.
I lördags städade Patrik (Barnmorskan säger att jag inte ska dammsuga. Sen orkar jag inte mycket heller.) och sen var vi bortbjudna på middag hos Marie & Mattias.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0