Varför!?

Åh jag blir så ledsen...
Varför drabbas jag ca 1 gång om året av svinkoppor?! Det är oftast på hösten/vintern mitt under en förkylning. Jag har nu varit förkyld i ca 2 veckor, hade lite feber i veckan och vad poppar upp igår kväll? Jo den där röda bulan på hakan. Det är så jobbigt, det kliar och sticks. Det är så pinsamt också. Antingen får jag visa det röda märket eller så får jag ha ett plåster. I vilket fall som helst så tittar och frågar alla vad det är. Känns ju lagom kul och säga jag har svinkoppor... det låter så grisigt (haha).

Det så typiskt också att Patrik är och jobbar i Stockholm. Så jag har varit själv hemma med Ludvig och inte kunnat vila ordentligt. Men mamma har varit här lite iallafall :) Och Patrik kommer hem i eftermiddag.

Det är också så typiskt att vi ska iväg i helgen. Jag känner mig lite bättre med förkylningen, men nu är det bara till att smörja, smörja, smörja. Jag ringer inte ens till vårdcentralen. De gånger jag har varit där säger de bara; ge det en vecka eller två, eller kom tillbaka när det har spridit sig. Hur kul är det att betala för det besöket? Jag vet att det bara är antibiotika som hjälper när det är såhär. Men jag väntar iallafall tills efter helgen och ser!

De gånger jag har haft svinkoppor har inte Patrik blivit smittad. Så jag hoppas verkligen inte att Ludvig blir det. Så svårt det kommer vara att inte pussa på honom!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla Anna synd om dig, men jag längtar så till ni kommer.

Kram Monica

2010-11-05 @ 12:56:27
Postat av: Strövarledaren

Tråkigt att läsa om dina bekymmer men du är en tjej med skinn på näsan och en klar vilja. Det kommer sol efter regn.



Kram

Strövarledaren

2010-11-06 @ 15:46:23
URL: http://huvudveck.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0